
Als Fabulous Feelgood zijn we natuurlijk dol op feelgood romans en omdat je uiteraard nooit genoeg boeken hebt, hebben we de titels die in juni verschijnen weer heerlijk doorgespit. En je begrijpt het, daar werden weer enorm hebberig van! Het lukt ons gewoon niet om ons tot een boek te beperken, dus we hebben ook deze maand weer extra titels aan onze WIL-lijst toegevoegd. En, misschien niet zo heel gek, zijn we opvallend eensgezind in de boeken waar we naar uitkijken.

In juni verschijnen er meerdere boeken van Nederlandse auteurs waar ik dol op ben: het tweede deel van Jet Nijlands serie 'Vrouwen van de Medoc', het tweede deel van de serie 'Royce House' geschreven door Marijke Vos én het vervolg op Acht dagen van Chantal van Gastel.
Ik genoot van het eerste deel van 'Vrouwen van de Medoc', De wijngaard aan zee. Ik las het gelijk bij verschijnen en kon niet wachten op het vervolg. Het verhaal met twee tijdlijnen gaat over verlies, sterke vrouwen, emancipatie en een wijngaard in Frankrijk. Ik werd helemaal meegezogen in de verhaallijnen, ze zijn beide even boeiend. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat in de tweede helft van de 19e eeuw, maar ook naar Hanna in het heden en kijk daarom uit naar De verborgen rozentuin van Jet Nijland.
Ook kijk ik uit naar het tweede deel van de historische serie van Marijke vos. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog lezende in het eerste deel: Het verborgen verleden. Ik heb nog ongeveer een derde te gaan, maar ik weet nu al zeker dat ik ook De verborgen waarheid wil lezen. Ook deze serie heeft twee tijdlijnen, sterke vrouwen én gaat over vrouwenemancipatie, en toch is het weer heel anders dan de serie van Jet. Dit verhaal speelt zich af in Engeland en draait om een geheim in de uitgeverswereld. Als boekliefhebber kun je alleen maar houden van boeken over boeken toch?!
En dan is er nog het boek van Chantal van Gastel. Geen historische roman, maar wel een verhaal met twee vertelperspectieven. En hoewel ik een beetje moest wennen aan Acht dagen (het boek van 464 pagina’s dik beschrijft letterlijk acht dagen en gaat daardoor enigszins traag) heb ik er echt van genoten. Doordat het verhaal de tijd had, kreeg je als lezer zo’n sterke kijk in de werelden van Gemma en Boreas. Het duurde lang voor het einde kwam, maar toen dat kwam… ik moet weten hoe ze er acht jaar later bij zitten. Daar ga ik achter komen in Acht jaar.

De maand juni wordt vast weer een schitterende leesmaand, met verschillende boeken waar ik naar uit kijk.
Om te beginnen Schot in de roos van Pepper Basham. Het klinkt als een leuk boek rond Katie Campbell, een populaire reisjournaliste die naar Schotland gaat voor een nieuw avontuur.
Ook kijk ik uit naar een boek met een prachtige cover. Ik moet heel eerlijk zeggen dat in dit geval de cover echt de doorslag geeft. Heet is Vuurvliegjes in Nova Scotia van Eleanor Shearer. Het is een verhaal wat zich afspeelt in 1796 in Nova Scotia rond een jonge wees uit Jamaica. Het klinkt als een bijzonder verhaal en een wereld van verschil.
Tenslotte mag Het meisje op perron 1 van Gill Thompson niet ontbreken op mijn lijst.Ook dit is een boek waar ik naar uit kijk. Sowieso lees ik erg graag de historische romans die uitgeverij Kokboekencentrum uitbrengt en dit verhaal rond de kindertreinen uit Praag en de keuzes die met name moeders moesten maken zijn verhalen die gelezen moeten blijven worden.

Er komt weer veel moois aan, maar ik moet een keuze maken. Eén boek staat al lange tijd op mijn 'wil ik lezen'-lijstje. Al vanaf het moment dat Tamara Haagmans aankondigde dat er een nieuw boek aan zat te komen. En in juni komt het uit. Het is Dushi Curaçao, en het speelt zich af, je raad het al: op Curaçao. Ik hoop op een lekker zomers boek met een hoop humor, misverstanden en een happy end.
Het tweede boek waar ik naar uitkijk is De name game van Beth O'Leary. Haar eerste boeken vond ik erg leuk, daarna schreef ze een paar die me minder aanspraken, maar de synopsis van dit verhaal lijkt me heerlijk grappig. Hoe snel kan een misverstand ontstaan als twee personen met de zelfde naam voor dezelfde baan gaan? Het lijkt me echt een geweldig boek om buiten in de zon te lezen.

Er komen in juni een paar mooie nieuwe feelgoods van Nederlandse auteurs uit waar ik naar uitkijk. Om te beginnen De verborgen rozentuin, het tweede deel van de "Vrouwen van de Médoc'-serie van Jet Nijland. Ik moet bekennen dat ik het eerste deel nog niet gelezen heb, want het liefst lees ik een serie lekker achter elkaar door, zeker waarbij het leven van de hoofdpersoon als een rode draad door de verschillende boeken loopt, wat in deze serie het geval is. Ik weet alleen niet of ik zo lang kan wachten tot het derde en laatste deel beschikbaar is.
Waar ik ook naar uitkijk is De verborgen waarheid van Marijke Vos van de 'Royce House'-serie. Ook een tweede deel, waarvan ik het eerste deel als coördinator in de Hebban leesclub heb mogen lezen. In deze serie is uitgeverij Royce House de rode draad, met telkens een andere hoofdpersoon in de spotlight, maar waar de hoofdpersonen uit de andere delen ook nog hun opwachting komen maken. Mijn 'probleem' als ik met een serie begin, is dat ik ze dan natuurlijk allemaal moet hebben.
Tot slot kijk ik ook heel erg uit naar de nieuwste van Tamara Haagmans: Dushi Curaçao. Ik kan altijd erg genieten van de humor die ze in haar boeken verwerkt. Ik heb via haar Instagram pagina al kunnen meegenieten van haar (werk)vakanties op het eiland, waardoor ik, hoewel er zelf nog nooit ben geweest, de sfeer van het eiland heb meegekregen.
Naar welk boek kijken jullie deze maand uit?
Klik hier om naar de overzichtspagina van onze Fabulous feelgood spot te gaan.