Erg leuk, de verrassingen bij het boek! Het chocolaatje is inmiddels op, 1 theezakje thee gezet en niet opgedronken, echt niet mijn smaak (met lavendel). De andere zoek ik nog een goed moment.
De bingokaart,ook erg leuk om te doen met een boek, ik was bij lezen daardoor anders aan het kijken,lezen. Ik heb ze allemaal afgestreept. Allemaal in het 1e deel van het boek. Het pak was de laatste. Ik kwam een aantal voorwerpen of activiteiten een paar keer tegen. Soms een beetje meer vrije interpretatie.
- wol met naalden: blz 35, beschrijving van Prichard, hij houd van breien, breit zijn truien.
- Trui: blz 35, zie wol, daar ook zelf gebreide trui.
- Cottage: blz 10 Pat loopt na haar wandeling met confrontatie hondenbezitter en toeristen naar haar huis, cottage. Wordt ook beschreven 18e eeuws huisje van baksteen en vuursteen.
- Pub bord: blz 25 wordt pub genoemd als oplossing voor zaken regelen, een glas sherry in de pub. Kan ook blz 52, afspraak met Prichard bij café National trust.
- Bord met mens met brokstukken, streep erdoor: blz 52, wanneer Pat aankomt bij café wordt beschreven dat hekken met waarschuwing met rode symbolen die oproepen tot voorzichtigheid en heeft Pat het iver afbrokkelen. Iets anders niet gevonden.
- Envelop met brief: blz 52: Pat noemt officieel uitziende bruine enveloppen. Blz 127 print Sue een brief.
- Pak: blz 80. Foto van Henry Henry gevonden in zijn beste pak. Hier ook envelop waar foto uit komt, zou ook voorgaande kunnen zijn.
- Prikbord met briefjes etc: blz 12 Stevens kijkt rond in huis Pat en ziet haar kurken prikbord vol met vanalles. Later gebruiken ze prikbord om verdachten en situaties te zetten. Schema voor moordzaak.
- Koekjes: blz 12. Pat vraagt of agenten koekjes bij de thee willen.
- Mobiele telefoon: blz 21 Pat pakt haar mobiel om Sue te bellen. Blz 59: Pat en Prichard vinden mobiele telefoon van Henry in het gras naast poot van bankje.
- Golven, zee: blz 49 in 1e zin hoofdstuk 4 de zee, Pat trekt badpak aan, gaat zwemmen. Blz 54, 55. Pat loopt naar strand en ziet de woelende zee. Blz 55 worden Golven met kleuren genoemd. Beschreven dat Pat de zee in gaat, koud!
- Golfbaan: blz 46 Pat spreekt met Fi waarin Fi Dorna noemt en haar plannen voor een golfbaan vlak naast huis Pat en dorp.
- Theepot, blz 12, Pat zet thee voor agenten. Blz 151, Pat is bij café en gaat pad opnaar vuurtoren. Aan een van de picknick tafels zit bekende met aangeklede thee, waaronder roestvrij stalen theepotje. Agent Footer.
- Leunstoel: blz 20, beschrijving van werkplek, hut, van Pat, Leunstoel naast haar bureau.
- Kaas, ananas, gin: blz 30 Prichard komt bij Pat langs met zelf gestookte ananas-kaas gin.
- Kat: blz 11 wanneer agenten binnen komen bij huis Pat, op keukenstoel ligt een zwart witte kat. Dave. Komt later nog vaker in verhaal.
Leuk, ik heb zo weer het boek doorgenomen 😄