Het is weer zondag en dat betekent dat een van ons een kijkje geeft in haar boekige leven van dit moment. En dit keer is de beurt aan Sanne. Ze kijkt vooruit naar boeken die gaan verschijnen en vertelt over de boeken die ze heeft gelezen. Misschien zit er wat voor jou tussen!
Door Sanne
Wat een heerlijk weer is het he?! Ik ben echt team zomer; heerlijk die warmte op je lijf, rustig aan doen en lekker veel boeken lezen. I love it!
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik lees altijd meerdere boeken tegelijk. Op dit moment heb ik het het eerste deel van de serie Royce house van Marijke Vos, Het verborgen verleden, bijna uit. Het is een heerlijk verhaal met twee tijdlijnen, het ene speelt zich af begin 20e eeuw, en het andere in het heden. In de Londense omgeving, als setting een uitgeverij en thema’s als vrouwenemancipatie, familiegeheimen en liefde is het tot nu toe een fijne roman. Een paar jaar geleden genoot ik van een andere historische serie van Marijke, Ridgewood Hall, en het is leuk om sommige van de personages in kleinere rolletjes weer terug te zien. Ik moet een beetje opschieten, want in juni verschijnt het tweede deel.
Het luisterboek waar ik op dit moment naar luister is Een mooi leven van Virginie Grimaldi. Mijn eerste Grimaldi. Een mooi leven is een interessant verhaal over twee zussen die opgroeien met een moeder met een alcoholprobleem. Als volwassen vrouwen komen ze, na elkaar 5 jaar niet gezien te hebben, weer samen wanneer hun oma is overleden. Al snel is duidelijk dat beide zussen erg van elkaar verschillen, allebei gevormd door het verleden. Vanuit beide perspectieven kom je steeds meer over ze te weten.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Ik heb net een weekje vrij gehad en ik heb de afgelopen tijd best wat in de auto gezeten. Daardoor heb ik voor mijn doen veel boeken kunnen lezen én luisteren. Zo luisterde ik bijvoorbeeld naar Onze lichte jaren van Sarah Damoff, Umbrador van Marieke Smithuis en Schaduw van de zon van Stephanie Holm. Hele verschillende boeken, allemaal andere genres, maar alle drie de moeite waard. Vooral Umbrador vond ik geweldig, het is heerlijk voorgelezen door Sander de Heer, inclusief subtiele stemmetjes. De roman Onze lichte jaren vind ik ook een aanrader. Vanuit drie perspectieven wordt er verteld over de perikelen binnen een gezin. Er wordt niet afwisselend vanuit de drie familieleden verteld, maar het boek is in drie delen opgedeeld en ze nemen elk een deel voor hun rekening. Ook vertellen ze niet over dezelfde periode, maar sluiten ze in de tijdlijn op elkaar aan. Ik vond het boeiend, intens en ontroerend.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Het nieuwste boek van Wendy Brokers is afgelopen week verschenen: Stilte na de storm. Ik kijk al even uit naar dit eerste boek uit de steamy serie over Ierse broers. Het boek is al op KoboPlus te verkrijgen en dus staat het al klaar op mijn e-reader!
Een ander boek dat me is opgevallen is Hal acht, geschreven door Joanne Miller. Het speelt zich af in het Oxford van 1920 en gaat over vier vrouwen die voor het eerst worden toegelaten aan de universiteit.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Ik heb heel veel zin in het tweede deel van de serie De vrouwen van de Medoc van Jet Nijland. Het eerste deel (De wijngaard aan zee) speelt zich grotendeels in Frankrijk af. Het boek gaat over twee sterke, ondernemende vrouwen, en kent twee vertelperspectieven en tijdlijnen. Het gaf me een heerlijk vakantiegevoel. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat op het wijndomein en met Hanna in De verborgen rozentuin.
Verder kijk ik uit naar het vervolg op 8 dagen van Chantal van Gastel. In 8 jaar komen we er achter hoe het acht jaar later gaat met hoofdpersonages Boreas en Gemma. Ik kan niet wachten! Gelukkig hoefde ik niet echt acht jaar te wachten, haha.
Tot slot ben ik ook heel erg benieuwd naar een verhaal dat zich afspeelt in Brazilië: De vrouwen van de familie Lopes. Het verhaal dat is geschreven door Angélica Lopes gaat over een groep vrouwen die kant maken. Wanneer een van de vrouwen wordt uitgehuwelijkt aan een gewelddadige kolonel verwerkt ze een geheime boodschap in haar sluier. Al snel wordt het kant een manier om in een geheime taal met andere vrouwen te communiceren.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan