Alles is Literatuur We gaan weer eens een roman uit het enorme oeuvre van Simon Vestdijk lezen. Er is gekozen voor Pastorale 1943, geschreven net na WOII. Hoe kijken wij er nu tegenaan, zoveel jaar later? Eerder lazen we een paar delen uit de Anton Wachter cyclus, De kellner en de levenden en als laatste Meneer Visser’s hellevaart met het K-G. Wordt dit maandboek een heel ander soort roman, herkennen we de stijl van Vestdijk? We gaan het zien.** Wie wat meer info wil over Simon Vestdijk kan goed terecht op de site van de Vestdijkkring. Lezen jullie mee? Begin juli gaan we het boek bespreken. Niet in een leesclubvorm, maar in een vrije setting waarin een ieder kan vragen, reageren en vul maar in. Alvast heel veel leesplezier!
Marjolein Ik ga het proberen, ik heb veel leesafspraken deze maand, maar ik ben erg benieuwd naar dit boek.
FamkeLaLiseuse Hij ligt hier al klaar 🙂 Vorig jaar hier op de jaarlijkse boekenmarkt gescoord - ze hebben daar altijd goed en tof spul … ik ga ieder jaar tien minuten eerder om mn slag te slaan 😇. Dus luek en leuk: zin in!
Jan Haas Inderdaad lazen we al veel titels van Vestdijk met het KG. Ik ben er al in begonnen, ben op ongeveer de helft en voorlopig vind ik het nog het beste boek dat ik van Vestdijk las, nou maar hopen dat ik dat ook vind als ik de laatste bladzijde heb gelezen.
W!lma Ik probeer deze Vestdijk voor 1 juli uit te lezen en hoop dat de hoofdpersoon wat sympathieker is dan meneer Visser.
Carl W!lma Ja wat een vreselijke man, die meneer Visser met zijn jaegerreceptaculum. Ook geen fijn boek was dat trouwens; daar heb ik wat reserve aan over gehouden t.o.v. Vestdijk.
Els Lens Ik doe mee. Heb net het e-book gekocht. Wat is het lang geleden dat ik nog eens een Vestdijk las.
Marcus Z Ik heb een lange openstaande klassieker-leeslijst. Als ik met jullie meelees, kan ik Pastorale 1943 afvinken. Alvast wens ik jullie allen, een prettige lectuur toe. Gr, Marc