Wie je ook bent in het leven... sommige mensen zullen je geweldig vinden. En anderen zullen je verschrikkelijk vinden.
Een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd? Dat ik niet door iedereen leuk gevonden hoef te worden. Niet in wie ik ben, en niet in wat ik doe.
Mooi voorbeeld: voor de één is mijn boek As Good As It Gets een tegenvaller zonder enige diepgang.

Voor de ander intelligent, vlot geschreven, vol herkenning en een MEGA aanrader.

Zelfde boek, en toch lezen zij niet hetzelfde verhaal.
We ervaren dingen namelijk niet zoals ze zijn, maar vanuit wie we zélf zijn als persoon.
Dus durf jezelf te zijn. Durf te kiezen voor wat jij écht wilt zeggen, maken of doen. Sommige mensen zullen afhaken. En dat is fantastisch! Want juist daardoor geef je anderen de ruimte om razend enthousiast te zijn over wie je bent en waar je voor staat.
Durf dus mensen teleur te stellen zodat anderen razend enthousiast kunnen zijn over jou, je werk en waar jij voor staat.
Blij dat ik het lef heb gehad te gaan schrijven, daarmee wat mensen een paar uur heb verveeld maar daardoor honderdduizenden anderen heb mogen laten lachen, huilen en zelfs hun leven heb mogen veranderen.