Wat een sombere, druilerige dag is het vandaag. Geen weer om erop uit te trekken, maar wel heerlijk weer om in een boek te duiken in plaats van in het zwembad. Vandaag geeft Helma een kijkje in haar boekige leven en wie weet, misschien zitten daar wel boeken tussen die je zelf ook graag zou willen lezen.
Door Helma
Wat een verschil met vorige week toen ik in Duitsland zwetend en wel heuvel op en heuvel af liep. Het goede nieuws is dat het wel weer is om met een luisterboek de laatste hand aan mijn gehaakte vest te leggen .
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik ben nu in drie boeken tegelijk bezig. De eerste is een heerlijke 'realgood': Stilte na de storm van Wendy Brokers. Het is het eerste deel van een trilogie. Ik noem het 'realgood' in plaats van feelgood, omdat de boeken van Wendy altijd een rauw randje hebben met personages die vaak behoorlijk wat voor hun kiezen hebben gekregen. Ik ben nog maar net begonnen, maar het is duidelijk dat er iets behoorlijk ingrijpends heeft plaatsgevonden in het leven van de hoofdpersonages waardoor ze zes jaar eerder abrupt uit elkaar zijn gegaan.
Het tweede boek dat ik aan het lezen ben is een thriller voor de Hebban leesclub (meedoen met een eigen exemplaar mag natuurlijk altijd) die ik mag coördineren: Ontvolgd van Bregje Rebergen. Het is het derde deel in 'De officier'-serie met Rixt van Leeuwen in de hoofdrol. Ook hier ben ik nog maar net begonnen, dus ik kan er nog niet veel over vertellen, maar als het net zo goed is als De poppendokter (het tweede deel) staat me een spannende thriller met onverwachte plotwendingen te wachten.
Als luisterboek ben ik net gestart met Ik zal de wereld breken van Lex Noteboom. Het is het 'Mezza boek van de maand' en de korte beschrijving van het verhaal vond ik direct al interessant. Het boek wordt voorgelezen door Carly Wijs en ik vind haar enigszins hese stem altijd fijn om naar te luisteren. Het begin van het verhaal is in ieder geval al veelbelovend en spannend.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Dat was Oergod van bloed en beenderen van Jennifer L. Armentrout. Het is het zesde deel van de verslavende 'Blood and Ash'-serie waar het verhaal van Poppy en Cas verder gaat en de personages uit de net zo verslavende 'Flesh and Fire'-serie ook hun opwachting maken. Ik moet zeggen dat het me wat moeite koste om in het verhaal te komen, maar uiteindelijk pakte het me en wilde ik weten hoe het verder zou gaan. Het is een fantasy met spicy scènes maar die voeren zeker niet de boventoon. En natuurlijk eindigt ook dit verhaal weer met een cliffhanger, waardoor ik opnieuw reikhalzend uitkijk naar het volgende en ik vermoed laatste deel in de serie. Hopelijk laat die niet al te lang op zich wachten.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Dat is De verborgen rozentuin van Jet Nijland. Het tweede deel van 'De vrouwen van de Médoc'-serie waarin zowel het verhaal van Hanna in de hedendaagse en dat van Madeleine in de historische verhaallijn verder gaan. Ik had het boek vooruitbesteld en kreeg het deze week gesigneerd en met kleine attenties in de brievenbus. Het eerste deel ligt nog ongelezen op mijn WIL-stapel, maar ik heb besloten om de hele serie achter elkaar te lezen, dus ook dit tweede deel moet nog even wachten. Gelukkig heeft Jet de vaart erin, want het derde en laatste deel (De verlaten rivierhaven) komt al op 1 september en ook die staat natuurlijk al op mijn WIL-lijst.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Dat is De name game van Beth O'Leary. Het verhaal speelt zich af op een klein eiland met slechts 500 inwoners, waar twee nieuwe bewoners met exact dezelfde naam hun opwachting maken. Ze heten allebei Charlie Jones, maar de een is een vrouw en de ander een man. Ik ben heel benieuwd hoe de schrijfster voor de lezers de twee verschillende Charlies uit elkaar houdt. Best lastig als allebei je hoofdpersonen dezelfde naam hebben.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan