Mijn boekenbankje is al een hele tijd leeg. Kon ik bij mijn laatste blog de verhuizing nog de schuld geven, daar kom ik nu niet meer mee weg. Mijn laatste blog was in maart. Maart! En nu is het juni. Waarom? Ik denk er gewoon niet meer aan, en zonder de routine komt van uitstel afstel.
De blog wordt wel gelezen, hoewel veel minder dan toen het nog op de Hebban site was. Nu heb ik mezelf ertoe gezet om het weer op te pakken. Kom op Marieke! Zet het boekenbankje in de zon en schrijf die blog!
Maar ik loop achter?
Tja, dat is dan maar zo.
Ik heb toch veel minder gelezen in de afgelopen maanden dan in de voorgaande jaren. Volgens de Hebban app loop ik achter op de planning om mijn leesdoel te halen.
Maar ik ben mijn (lees-)leven aan het beteren. Ik lees weer meer en nu ik weer wat meer rust heb (huis is behoorlijk op orde), kan ik ook weer knutseldingen doen met een luisterboek erbij.
Helaas begaf de batterij van mijn Kobo Forma reader het. Ik kan nog wel lezen terwijl de oplader dicht in de buurt is, maar het ding meenemen en onbeperkt doorlezen is er niet meer bij. Elk moment kan het scherm uitvallen en dat kan natuurlijk niet.
Net als je het nodig hebt is de redding nabij: Ik zag een advertentie voor een jaarabonnement op de Linda, met een Kobo Clara colour als welkomstkado. De prijs voor het abo en de reader was dezelfde als de reader alleen. Win-win. Abo genomen en reader in huis. Wel kleiner dan de Forma, maar inmiddels gewend en het ligt lekker in de hand. Ik kreeg er ook nog twee maanden kobo plus bij. Ebooks downloaden dus! Zoveel moois om te lezen.
Mijn boeken week 11 tm 20
Om weer bij te raken met mijn overzichten plaats ik net als in de laatste blog een overzicht van de gelezen titels. Niet zo heel spannend, maar ik moet toch wat. Het is week 11 tot en met 20.
Recensieboeken/Leesclubboeken
In de stilte de echo - Marceline de Waard
Tot we elkaar weerzien - Aline van Wijnen
De troonopvolger - Rebecca Armitage
Acht dagen - Chantal van Gastel
De val van de koning - Jeroen Windmeijer
Game, set, perfecte match - Gillian King
Dit verhaal kan je leven redden - Tiffany Crum
Jij & ik, Jij & ik, Jij & ik - Josie Lloyd & Emlyn Rees
Het geheim van Villa Carlotta - Silvia Montemurro
Mijn tante Colette - Valérie Perrin
Het stille geluk van Akiko - Jean-Philip Sendker
The Faraway Inn - Sarah Beth Durst
LUEK/KOBO
Laatste seizoen - Vonne van der Meer
Klauwhand - Mike & Rachel Grinti
Korenveld - Karin de Graaff
Agnes Auberts mystieke kattenopvang - Heather Fawcett
Briefjes voor Pelle - Marlies Slegers
De familie aan de overkant - Nicole Trope
De geur van appelbloesem - Karin de Graaf
Vannacht ben je dood - Viveca Sten
Luisterboeken/Thinium
Gakpo - Maarten Meijer
Het geschenk - Gaea Schoeters
De vrouw in de laatste metro - Alex Lépic
Finlay Donovan maakt het af - Elle Cosimano
Totaal overboord - Katelyn Doyle
Rivers of Londen - Ben Aaronovitch
Het eetcafé aan de gracht - Aline van Wijnen
Zoals jij - Tamara Postma
Ontvoerd door Israel - Yassin Akouh
Fluister het tegen de sterren - Pamela Sharon
De Byzantijn - Mark H Stokmans
Engels/Netgalley
A botanist guide to tradition en treachery - Kate Khavari
Zo op een rijtje is het toch een flinke verzameling gelezen en geluisterde boeken.
Toppers:
Tot we elkaar weerzien, Mijn tante Colette, Briefje voor Pelle, Rivers of Londen, De Byzantijn
Tegenvaller:
Het geheim van Villa Carlotta

Het is gelukt, mijn blog is klaar. Week 21 en 22 zijn inmiddels ook achter de rug, maar ik ga denk ik wat meer weken combineren. De tijd zal het leren.
Dus tot de volgende blog, hopelijk volgt die snel en wat meer met mijn mening over de boeken.
groet, Marieke