Het is zondag en dat betekent een nieuwe blog met de Fabulous Feelgood boekige vragen. Vandaag is het de beurt aan Marieke. Haar lezen ging de afgelopen maanden niet zoals ze wilde. Hoe zou het nu gaan zo halverwege het jaar?
Het leven in Drenthe bevalt goed. Het nieuwe huis met de grote tuin is heerlijk. Helaas werkt het weer de laatste tijd wat minder mee, maar dat levert wel weer wat meer lees en luistertijd op. Zo heb ik de knutselspullen weer uit de verhuisdozen gehaald. Het diamond paint (een kerstkat) en het mini-huisjes maken (kattencafé en kerstman werkplaats), krijgt weer alle aandacht. Dat is goed te combineren met het luisteren van een boek, dus die leesvorm neemt een enorme vlucht**.**
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Als ik deze blog aan het schrijven ben, heb ik net drie boeken afgerond. Dat is handig voor de volgende vraag, maar voor deze vraag heb ik ook wat minder input.
Ik ben pas begonnen in de Win-win situatie van Jade Venning. Ik ben nog niet zo heel ver, maar de grappige en luchtige stijl van schrijven vol humor ligt me wel.
Daarnaast lees ik het tweede deel van de Blossom Valley-serie van Ellen Rink: Zomervuur. Het is heerlijk om terug te keren naar de paardenranche in Canada en alle vertrouwde personages weer te zien.
Voor Thinium luister ik nu naar Met open vizier van Denise Laan. Zij schrijft over haar leven en de lessen die ze daarin leerde. Na een carrière bij de marine en de politie, is ze nu (motivatie) spreker en werkte mee aan het programma Hunted op tv. Ze leest het boek zelf voor en doet dat goed. Het is heel interessant en ze vertelt haar verhaal met humor en motiverende wijsheden.
De volgende ebooks staan klaar om in te beginnen: Stilte na de storm van Wendy Brokers en Vuurvliegjes in Nova Scotia van Eleanor Shaerer.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Aigou van Sarah van Vliet. Het is begin mei uitgekomen en het trok me gelijk. Een robothondje, niet van echt te onderscheiden, komt terecht bij de 40-jarige Saar. Zij zit er helemaal niet op te wachten en zit een beetje met zichzelf in de knoop. Aigou houdt een logboek bij en met een kritische, maar ook licht cynische blik kijk je door zijn ogen naar de omgeving. Het is lief en grappig en soms schuurt het een beetje. Ik heb het boek geluisterd en met plezier. En nu wil ik ook een aigou, (of een aimauw).
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Deze week kwam Theo in Golden van Allen Levi uit. Het is bijna niet te missen, want op social media komt het constant voorbij. De auteur had het succes niet verwacht, hij wilde 50 exemplaren verdelen onder vrienden en familie, maar inmiddels is het een wereldwijde bestseller en wordt het verfilmd.
Het gaat over Theo die in Golden opduikt, waar hij gaat praten met de mensen en een blijvende indruk maakt. Hij blijft een mysterie, want wie is hij en waarom is hij in Golden? Ik heb het boek besteld en dat is gister bij me bezorgd. Ik ben heel benieuwd.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Af en toe lees ik een Engels boek via Netgalley, de zogenaamde ARC’s (advanced reading copy) en zo heb ik Rebecca Raisin leren kennen. Ik was gelijk enthousiast over haar manier van vertellen, de humor en de romantiek. Kort daarna werden haar boeken ook naar het Nederlands vertaald, dat leest toch net iets gemakkelijker.
Op 15/6 komt De boekwinkel voor gebroken harten uit. Boekhandel en romantiek? Dat lijkt me een gegarandeerd succes. En dan is de boekwinkel ook nog in Parijs. Ik ga me er nu al op verheugen!

Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan