EdwinCG
Eigenlijk heeft Tau de alternatieven al gemeld. Zelf zit ik op TheStoryGraph, die site is momenteel mijn favoriet. Ze bieden functionaliteit om boeken toe te voegen of aan te passen. TheStoryGraph is blijkbaar een wat kleinere partij, dat geeft me een beter gevoel. Verder zit ik ook al een tijdje op GoodReads, dat sinds een aantal jaar een back-up voor Hebban vormde.
Ook is er nog LibraryThing maar daar zit ik zelf niet op. Voor mezelf zijn twee sites om mijn lijsten bij te houden meer dan genoeg. Dat zijn momenteel TheStoryGraph en daarnaast Goodreads.
Wat ik van beide websites prettig vind, is dat ze de mogelijkheid bieden om een export te maken van jouw boekendata. Altijd handig om dat van tijd tot tijd te doen. Ook kun je die data gebruiken om, indien de website van je keuze die mogelijkheid biedt, jouw gegevens in te laden. Dan maak je een vliegende start, zo heb ik de GR data gebruikt om TSG al van een basis te voorzien.
Misschien ga ik, net zoals anderen lijken te doen, een paar keer per jaar mijn gelezen boeken op Hebban "in bulk" erbij zetten.