Met nog 2 weken te gaan om de tweede kwartaal af te ronden van de HRC 2026 kan ik alleen maar zeggen dat het streven van 13 boeken per kwartaal deze keer niet is gelukt. Daar staat tegenover dat er wel wat stevige boeken zijn verorberd.
Laten we beginnen met vermelden dat 1. Lexie van Kevin Hassing (met de hele lange titel) het laatste boek was van het Eerste kwartaal . Die miste net de vermelding dat het gelezen was voor dat kwartaal. Kort , maar erg vermakelijk boekje.
Het boek waar ik het eerst mee zat te worstelen in deze periode was een boek van 900 bladzijden uit de serie Rapsodie , namelijk 2. Symfonie van Elizabeth Haydon, het duurde heel lang voordat ik die uitkreeg , ik zat niet bepaald in een flow en kostte zelfs meer dan een maand de tijd. Ondanks dat kan ik tevreden terugblikken op de serie die me ooit is aangeraden toen ik via de toenmalige boekentipper om verrassende fantasy verzocht. Jammer dat die mogelijkheid niet meer bestaat ! Het boek wat ik erna koos moest kort en luchtig zijn om weer een goeie flow te krijgen en dat werd automatisch een Thea Beckman , 3. Hasse Simonsdochter die zeer zeker beviel , maar haalde niet de klasse van de Kinderen van Moeder aarde -serie.
- Schijn bedriegt van Celia Dale was de volgende , een boekje zomaar bij de boekhandel vandaan geplukt zonder werkelijk te weten waar ik aan begon En het was verrassend !
Zoals ik al aangaf was de Symfonie niet de enige dikke boek van dit kwartaal en dat bleek ook met 5. Koninkrijk van As van Sarah J Maas , het slotdeel van de Glazen troon serie (900 bladzijden!) Daar deed ik een hele poos over ,maar niet meer dan een hele maand zoals met dat andere boek. ook nu koos ik weer voor iets korts en luchtigs en zoals al eerder gedaan , werd dat vaak een Ellis Peters boekje , 6. De Ware Aard , het enige probleem was dat ik hem al kende en bovendien herinnerde ...de Cadfaels had ik een aantal jaar geleden al volop gelezen en de meeste herkende ik niet meer, maar dat was bij deze dus anders en ben ik bang dat de overige delen hetzelfde probleem gaan krijgen, dus een Cadfael als opvuller kan ik voortaan wel schrappen. Een ander boek is de 7. Gallica 1 - De zoon van de wolvenjager van Henri Loevenbruck , het eerste boekje dat ik las op mijn nieuwe ereader ( Kobo Clara Colour) dit is een vervolg op de serie Geheim van de Witte Wolvin. die me destijds goed was bevallen. 8. Het tweede leven van Meneer Roos van Hakan Nesser , ook al een stevig boek , maar veel sneller gelezen was zoals gezegd een van de betere uit de Barbarotti-serie , maar zelf vond ik hem niet noemenswaardig beter ofzo. Dat zal wel aan mij liggen ! Tot slot las ik 9. De Stalker van Helen Fields , spannend boek maar het slot viel wat tegen , kwam eigenlijk ongeloofwaardig over , desalniettemin zijn de boeken van Helen Fields wel een project voor later . Op dit moment lees ik 10. Het erfgoed van Shannara - De Druide van Shannara - Terry brooks en die verwacht ik op tijd uit te hebben , maar of ik nog 3 boeken gelezen krijg in de twee weken die ik nog heb? Ik houd je hieronder op de hoogte !
Al met al dus geen 13 boeken dit Kwartaal , maar wel een hele scala aan variabele boeken .
Verbeterpunten ? nou, om terug de flow in te komen geen cadfaels meer pakken dus zoeken naar een vervanging en alle tips zijn welkom ! bovendien proberen om een boek te lezen naast een boek wat moeizaam gaat heeft voor mij niet zo`n zin , want uiteindelijk lees ik toch maar 1 boek per keer dus is het alleen maar uitstellen en dat heb ik dit kwartaal een paar keer gehad.
Plannen ? geen plannen maken maar gewoon aanvoelen welk boek de volgende wordt , het enige wat ik kan opmerken is dat ik op zoek moet naar dunnetjes, want wie weet haal ik dan de 13 boeken wel dit kwartaal .
Over 3 maanden kom ik met de derde kwartaal blog en zoals jullie misschien al is opgevallen , heb ik de laatste tijd minder blogs of topics aangemaakt . Dat komt met name , omdat ik vaak niet iets unieks te vermelden heb , ik heb bovendien geen genre Blog , want aan dubbele heb je niks ...Vandaar dus dat dat op een laag pitje staat , maar helemaal verdwenen zijn ze niet ...zolang ik maar een ingeving krijg !
CBP Mario