Het is zondag dus tijd voor een van ons om in haar boekige leven te duiken. Welke boeken hebben we de afgelopen tijd gelezen, wat lezen we nu, welk net uitgekomen boek viel ons op en naar welk boek kijken we uit. Vandaag neemt Renate jullie mee in haar leesleven.
Wat een heerlijke week, het lijkt wel zomer in Nederland en dan kan je toch heerlijk lang buiten lezen. Al viel dat twee dagen geleden een beetje tegen, want wat een onweer was dat zeg! Maar voor de rest was het genieten, dus was wil een mens nog meer?
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Ik ben begonnen in De vuurtoren van Puffin Island. Het is het tweede deel in de 'Puffin Island'-serie van Christie Barlow. Het eerste deel heb ik met veel plezier gelezen en ben wel benieuwd hoe het nu gaat met de bewoners van het eiland.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week las ik Onze lichte jaren van Sarah Damoff, een prachtige maar ook heftige familieroman. Het vertelt het verhaal van de familie Bright. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er even in moest komen, maar gaandeweg werd ik helemaal meegenomen in het verhaal. Het is denk wel een verhaal waar je voor moet gaan zitten en je op een voor jou goede tijd moet lezen, want kan mij voorstellen dat sommige dingen best wel indruk op je kunnen maken terwijl je dat op een ander moment wel gewoon goed kan hebben. maar dat komt meer door de dingen die in het verhaal voor komen.
Ook las ik Koninkrijk van as van S.A Cosby. Een echt goede thriller, die tot het einde verassend en spannend bleef. Het is natuurlijk ook niet voor niets de VN Thriller van het jaar 2026.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Dat was Een maand in de Provence van Gillian Harvey. Het klinkt als een heerlijke feelgood die zich afspeelt in een B&B in de Provence. Goed passend bij #zomerlezen en bij onze rubriek op Instagram waarin we in onze eigen tuin op vakantie gaan. Alleen moet ik hem dan natuurlijk eerst nog wel kopen of lenen bij de bieb.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
De erfgenamen van Lissabon van Gabriel Blancard. Om te beginnen spreekt de cover me al aan en de flaptektst maakt me nieuwsgierigheid naar groter. Het is een verhaal met twee tijdlijnen en dan ook nog in Lissabon. Hiermee kom je thuis toch helemaal in Portugese sferen?
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven.

Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan
OPROEP
Wil jij je leesleven met ons delen? We vinden het namelijk superleuk om mooie tips van jullie te ontvangen.
Hoe doe je mee? Beantwoord de vier vragen en mail je antwoorden naar fabulous.feelgood@gmail.com en zie jouw tips terug in een special edition van onze 'boekige vragen'-rubriek, waarin we onze volgers/lezers aan het woord laten.