2.a. Hoe zou je de schrijfstijl van Bregje Rebergen omschrijven? Denk daarbij ook aan woordgebruik en zinsconstructies.
Ik vind het door korte hoofdstukken waarin er gewisseld wordt van personage vrij vlot lezen, vlotte schrijfstijl.
Een realistisch en filmische manier van weergave van het dorp Blaricum en omgeving. Personages en politiezaken die lijken op de actualiteit, zoals neef van Taghi , apotheker , salon,in Bussum of een bekende advocaat.
2.b Vond je de schrijfstijl prettig lezen of had je misschien door bijvoorbeeld woordgebruik of zinconstructies moeite om in het verhaal te komen? Graag met toelichting.
Ik heb nog geen ander boek van Rebergen gelezen en was best verrast door de vrij toegankelijke stijl en soms spreektaal. ik heb dit boek daarom vrij snel uitgelezen.
Het vertelperspectief vanuit de derde persoon is goed te volgen en ook de dialogen. Er staan ook schuingedrukte woorden en zinnen in om te benaderen wie wat zegt of als berichtje.
2.c Was het een schrijfstijl die je had verwacht bij een thriller/spannend verhaal? Graag met toelichting waarom je dat vindt.
We krijgen een inkijkje in de upperclass van Blaricum en omgeving en de actualiteit is door woordgebruik zeer herkenbaar en misschien wat voorspelbaar. is het spannend en drijgt er gevaar? ja vanaf het begin is er voor Rixt gevaar en voor Beau ook vanwege een stalker. Er zit een duidelijke lijn in en er zijn verrassingen op het einde. in sommige hoofdstukken zoals Carina is er vooral een realistisch beeld en nie t een angst of een beschrijving van een apotheek . de auteur heeft zoals ze in haar dankwoord aangeeft expertise gezocht bij mensenen dat laat ze goed merken en voor mij ook geloofwaardig,
ik heb de laatste tijd een aantal (historische) thrillers gelezen maar die zijn heel divers. Dit boek lijkt op een misdaadserie in een klein dorpje in het t Gooi en misdaadjournalistiek (Zeeman Confronteerd:Stalkers) Bij de intro staat een race om de klok voor Rixt, maar zo heb ik het niet ervaren als lezer. Vooral bij Beau die spanning voel ik wel als ze wederom ontvoerd is.