4.a Vind je dat de auteur in haar opzet geslaagd is? Met andere woorden herken je dit als hoofdthema?
Best wel een filosofische vraag. Wat is echt en niet echt. Maar tegenwoordig is in de digitale wereld door de snelle opkomst van AI dit een urgent vraagstuk.Wij moeten ons dus steeds meer gaan verdiepen en vaardigheden ontwikkelen om dit te herkennen.
Heb je het dan over gedrag of over verschillende werelden?
Ik herkende inderdaad het thema in de personages, het werk wat ze doen als influencer of apotheker of AI-expert of met een lidmaatschap aan een online forum. De personages leven op stand en is dat een zzo mooi leven of speelt er veel meer.
Gezien de titel is voor mij dit ook herkenbaar als hoofdthema. Maar dat vond ik ook breder, social media dacht ik in eerste instantie aan. Die manosphere ken ik niet echt, maar dat werd ook steeds duidelijker een thema.
Ik maak mij ook wel zorgen over die digitale wereld . Al helemaal als je nu kleine kinderen opvoedt en de vele problemen bij jongeren.
4.b Welke andere thema's zijn jou opgevallen?
Voor mij speelde ook oppervlakkigheid versus verbinding ( Social media en vriendschappen Rixt en Jasmijn) , relatieproblemen / liefdesrelatie (Arjen en Beau, Boudewijn&Daphne), carriere en gezin (Rixt en bij Boudewijn) en dagelijks leven in het Gooi.
Geheimen vond ik ook wel gelden voor de gebeurtenissen zoals het geheim van Arjen, geheim van e apotheker Boudewijn, Beau die een geheime ontvoering bedenkt voor zichzelf en Arjen laat verdwijnen.