De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in thema's als levenslot, de ziel, zingeving en bewustzijn. Niet omdat ik op zoek ben naar dé waarheid, maar omdat ik het interessant vind om verschillende perspectieven te ontdekken en daar zelf over na te denken. Ik hou alleen niet zo van zware, theoretische of belerende boeken. Ik leer en ervaar veel meer door verhalen. Daarom ben ik op zoek naar boeken die voelen als een modern sprookje of een filosofische roman. Verhalen die je aan het denken zetten, zonder je te vertellen wat je moet geloven.
Thema's die mij aanspreken:
🌱 Levenslot & vrije wil
💛 De ziel, levenslessen & persoonlijke ontwikkeling
🧭 Zingeving & levensdoel
🌍 Bewustzijn & de betekenis van het leven
✨ Synchroniciteit & betekenisvolle ontmoetingen
🌿 Verwondering, intuïtie & de magie van het alledaagse
Ik zoek vooral boeken met een warme, rustige, bijna magische sfeer. Boeken die je verwonderen, raken en je na het lezen nog dagen laten nadenken. Geen zware theorieën of boeken die je ergens van proberen te overtuigen, maar juist verhalen die ruimte laten om zelf betekenis te geven. Ik ben dus niet per se op zoek naar boeken over de dood of reïncarnatie, maar veel meer naar verhalen over het leven zelf en de grotere vragen daarachter.
Qua gevoel denk ik aan boeken en films zoals:
Welke boeken hebben jullie geraakt of op een andere manier naar het leven laten kijken? Ik ben heel benieuwd naar jullie verborgen parels!