3a) Hoewel ik Gebroken engelen niet heb gelezen, vond ik Jude veruit het meest intrigerende personage. Je krijgt steeds kleine inkijkjes in haar gedachten en gevoelens, waardoor je merkt dat er onder de oppervlakte een enorme mentale strijd gaande is. Juist omdat ze zichzelf zo inhoudt, bleef ik nieuwsgierig naar haar. Het geheim rondom Emmy Lou voelt voor mij op dit moment nog als de grootste open eind in het verhaal. Tegelijkertijd stoort dat me niet echt, omdat ik verwacht dat dit in een volgend deel verder wordt uitgewerkt.
Wat ik daarnaast sterk vond, is de rol die Jude in het onderzoek speelt. Zonder altijd op de voorgrond te treden, is zij eigenlijk degene die Emmy bij de kern van de zaak houdt. Ze voorkomt dat Emmy zich verliest in bijzaken en brengt steeds weer focus aan. Mentaal oogt Jude soms kwetsbaar en fragiel, maar juist daar schuilt voor mij ook haar kracht. Ze is een personage met duidelijke tegenstellingen en dat maakt haar voor mij interessant als personage.
3b) Aangezien Stille geheimen mijn eerste boek is, weet ik niet helemaal of Allison als 'nieuw' personage telt. Toch kies ik voor haar. Hoewel ze al overleden is en dus nooit echt actief deelneemt aan het verhaal, is haar aanwezigheid voortdurend voelbaar. Vrijwel alle verhaallijnen lijken uiteindelijk op de een of andere manier met haar verbonden te zijn. Ze is als het ware de spin in het web van het hele verhaal. Ik heb zelfs het gevoel dat Allison net zo'n grote impact op het boek had gehad als ze nog in leven was geweest. Dat zegt veel over hoe sterk haar personage is neergezet.
3c) Ook hier kies ik weer voor Jude. Ik zou haar graag nog beter leren kennen, vooral op psychologisch vlak. Ze analyseert anderen voortdurend en lijkt mensen feilloos te kunnen doorgronden, maar over haar eigen binnenwereld krijgen we nog relatief weinig te zien. Juist haar kwetsbare kanten zou ik verder uitgediept willen zien. Ik denk namelijk dat die haar sterke eigenschappen alleen maar meer zouden versterken. Voor mij is Jude nu al een van de meest gelaagde personages uit het boek, en ik ben erg benieuwd hoe Karin Slaughter haar verder zal ontwikkelen.