Vraag 2: Spanning
Een thriller moet het hebben van de spanning. Dat kan fysieke dreiging zijn, of onderhuidse spanning. In dit boek lijkt elk personage wel een geheim te hebben.
Hoe zou jij de spanning in dit boek omschrijven? Voor mij is de spanning er al vanaf het begin. In onze vaste leeskring op het werk wordt altijd de tip gegeven het eerste hoofdstuk opnieuw te lezen als je het boek uit hebt. Hij is weduwnaar en heeft nu een yogaschool. Zijn ouders kunnen niet meer trots zijn want ze zijn verongelukt. Zijn vader stond niet achter het huwelijk. Wellicht had hij meer mensenkennis dan Adrian…. Allemaal dingetjes dit mijn nieuwsgierigheid onmiddellijk prikkelden. Wat is hiér allemaal aan de hand…?
Was er voldoende spanning? De spanning bouwde zich gedurende het verhaal alleen maar op. Ik wilde blijven doorlezen om erachter te komen hoe het zat. (Hoewel ik gedurende het verhaal toch ook al een aantal puzzelstukken juist had gelegd)
Welke scène typeert jouw mening het beste? Goh dat vind ik een héle moeilijke. Er waren meerdere scènes voor mij… Het moment dat hij Samira vindt, wie slaat hem in elkaar, de scène dat hij Lidwien verstikt, het begraven van het lijk, Remco die plots moet wegrennen,…om er maar enkele te noemen…