Scandinavische Thrillers / DetectiveRomans
Ik was al een tijdje bezig met een aantal Auteurs uit Scandinavie , Mijn avontuur begon met Jo Nesbo en pas later ontdekte ik Hakan Nesser en Arnaldur Indridason...geweldige Boeken natuurlijk, maar onlangs zat ik gewoon met Meta AI te praten over De boeken die ik las en kwam hij/het met Camilla Lackberg en Siggurdottir . Die twee ken ik nog niet ...en ontdekte al een fout bij de AI want hij had het met Lackberg over een Deense Auteur , terwijl ze Zweeds is volgens Hebban. Hoe dan ook , hoe is jullie ervaring met deze twee auteurs want verder hoor ik er niet zo veel over...En aan Meta AI vragen is wellicht niet de juiste weg , want het gaat om persoonlijke ervaringen
Is er bijvoorbeeld verschil in thematiek , Genre Weergave of geweldbeschrijving ? Zijn het echte thrillers of ook gewoon Politieromans ?
Misschien weten jullie zelfs nog andere namen uit die regio ?
Het is natuurlijk wel zo dat als Meta AI Jip en Janneke roept dat ik niet automatisch dat ga lezen , het gaat erom dat ik weet waar ik aan begin.
Ik ben wel een beetje in Thrillermodus , lees er veel van, maar wissel toch nog wel af met andere genres , en de boeken van Nesser En Indridason vind ik geweldig