Na De Dag van Tien Korte Verhalen twee weken geleden beleefde ik afgelopen weekend De Dag van Tien Eerste Hoofdstukken. Een Dag die twee dagen duurde, vanwege een heel lang, onverwacht middagdutje. 😆
Het was opnieuw een verrassend leuke ervaring. Het is heel bijzonder om tien verschillende stemmen langs te zien komen op een dag. Het vergelijkt veel beter, het geeft me direct een idee van de boeken, echt heerlijk. Het is mijn bedoeling om elke keer mijn boekenbuitstapel op deze manier te tackelen. Ik las sciencefiction, een paar boeken met tijdsprongen erin, een genreklassieker waarvan ik nog nooit gehoord had, weird lit, horror en meer. Er zat slechts een teleurstelling tussen (en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht vooraf): Ongecorrigeerde proeven, een soort puzzelcrimi waarvan de taalffouten een code vormen die het mysterie zullen oplossen. Leuk voor drie pagina's, maar dan gaat het vervelen. Ik moet leren mijn FOMO te negeren. Dit wordt een weggevertje, die ga ik niet uitlezen.
Nu aan de extra leesstof voor een cursus die ik volg en aan de Lara Taveirne-boeken voor Verdiepend Lezen van Lot over Boeken. We bespreken Wolf op 6 augustus en ik probeer een aantal van haar eerdere boeken eerst te lezen. Ik ben nu gestart in Het glinstert, een verhalenbundel die ze samen met Marieke De Maré schreef (die van Ik ga naar de schapen).