De scene waar ik meteen aan moest denken en die me bij blijft is het moment dat het laatste schot klinkt wanneer Jude boven staat en Emmy de trap op snelt. Ik had het idee dat Emmy toen toch een beetje bezorgdheid voelde om Jude, ondanks haar dubbel gevoel bij de -voor haar nog redelijk onbekende- vrouw. Het leek wel alsof ze haar vaardigheden als agent een beetje loslaat en haar omgeving niet meer goed veilig stelt (wat ze eigenlijk al deed door geen rugdekking te vragen aan Cole) om zo snel mogelijk naar boven te gaan.
Omdat dit moment eigenlijk het vervolg is van een scene die eerder vernoemd werd door Marleen , wil ik ook de scene vermelden waarin Reggie zich stoer gedraagt tegenover Emmy en zich wil bemoeien, waarna hij Emmy een duw geeft. Daarna knalt Emmy met de stok tegen Reggie’s knie, wetende dat hij slechte knieën heeft. Emmy heeft nog lang last van haar heup.
Deze scene heeft voor mij een dubbele betekenis. Emmy krijgt weinig respect van haar collega’s. Zo wordt ze bijvoorbeeld op een bepaald moment “boss lady” genoemd, in plaats van gewoon “boss” (ik denk door Brett?), wat betuigt van een afwezigheid aan respect. Het hele boek door merken we dat niet iedereen achter Emmy staat en dat het voor problemen zorgt. Reggie toont ook geen respect voor Emmy en zij -de sterke vrouw die ze is- laat zich niet doen. Nadat ze de klap uitdeelt, krijgt ze als reactie dat ze het niet had moeten doen, want dat ze wist dat Reggie slechte knieën had, in plaats van dat ze haar steunen en trots zijn op haar. De blijvende pijn in haar heup lijkt dezelfde last te zijn die ze meedraagt als de last dat ze haar collega’s niet achter zich krijgt. Ondanks die pijn en last blijft ze haar best doen om de zaak op te lossen. Ik was alleszins wel heel trots op haar. Voor mij was dit ook een belangrijke scene.