Marieke Scheers Vond je de wijze van schrijven prettig/moeilijk/prima of nog anders? Heb je nog bijzondere of opvallende zinnen gemarkeerd?
Wat viel jou op? Waren er toevalligheden? En vond je die geloofwaardig of juist ongeloofwaardig?
Een thriller mag verrassen. Het zet je op het verkeerde been en/of brengt een twist in een verhaal en zet alles op scherp. Heeft het verhaal jou weten te verrassen? Zo ja, wanneer en hoe?
Welke scène heeft de meeste indruk gemaakt?
Was er nog iets dat je wist te raken?
De schrijfwijze was vlot en lekker korte hoofdstukken. Het was wel in het begin wat lastig om er in te komen omdat er veel personages zijn en soms even moest opletten wie wat zei en heden en verleden. Daarna kon ik er redelijk snel door heen. Soms vond ik het wel een soort komische voorstelling en zoals iedereen zich er mee ging bemoeien op de yogaschool. Voor mij zat er ook een dosis humor in als contrast met het trieste feit van moord , mishandeling en dood.
De audiofragmenten in de hoofdstukken vond ik minder interessant en was voor mij wat ik herkende uit mijn mindfulnesstrainingen. wel weer interessant wi enu eigelijk diegene is die luistert.
Zin: Schuld is een bekend landschap. Mensen denken dat het iets is wat vervaagt, maar het blijft altijd in de lucht hangen, als een geur die nooit helemaal verdwijnt.
Weet eigenlijk geen toevalligheden behalve misschien dat ze elkaar tegenkomen bij de supermarkt ? Wat mij wel opviel was dat remco vrij onopvallend in het dorp kon lopen en in een stal. Tegenwoordig met whatsappgroepen etc lijkt mij dat lastig.
Ook vond ik de ademsessies bijzonder. Het leek wel trance en dan denk ik eerder aan hypnotherapie. volgens mij ging hij later nog meer opleidingen volgen. En had hij nou zijn yogaopleiding niet afgerond?
De verrassing was bij zijn yogaleerling Tjeerd en had ik niet zien aankomen behalve dat er wel wat bijzonderheden geloof ik eerder. Dat Arjen weinig wist van hem en zijn werkgever en burnout.
Ook niet dat hij toch. zelfs met Gideon een lijk zou wegwerken en uiteindelijk bleek toch wel opgemerkt te zijn.
Als hondeneigenaar was de scene met de hond wel heel naar en spannend. Maakte wel indruk dat de hond het niet ging redden.
Wat ook raakte was ook dat Arjen het moeilijk om zich staande te houden zowel in huwelijk als in het nieuwe dorp. Mannenmishandeling komt veel voor en heel heel schrijnend zoals Arjen ons vertelt.