Tja, wat vind ik van de spice in het eerlijkheidspact. Ik ben behoorlijk preuts opgevoed en dat heb ik eigenlijk nooit achter me kunnen laten 😊Als ik eerlijk ben, heeft het voor mij geen meerwaarde. Wanneer het zou stoppen bij de slaapkamerdeur, zou ik het boek niet minder leuk vinden. Mijn schoondochter vroeg of zij het boek mag lezen wanneer ik het uit heb. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik me daar, na het lezen van het boek, een beetje ongemakkelijk bij voel. Ik denk dat ik maar wel zeg dat er wat spicy momenten zijn, terwijl zij dat waarschijnlijk ook al gezien heeft 😃. Ik zal trouwens een boek om deze reden niet laten liggen en niet lezen!
Wat ik, wat betreft de romantiek een beetje miste is het vuur in de relatie. Bij twee zulk uiteenlopende karakters, verwacht je meer onbegrip onderling, terwijl ze elkaar nu in het boek heel erg aanvulden. Ik kan me indenken dat dit in het begin nog wel leuk is, maar wanneer de eerste verliefdheid is gezakt, kan ik me indenken dat Hannah wel eens zou denken: 'kom op Bram, stap er nu eens zelf op af' of 'wees nu eens wat losser'. Of andersom: onbegrip van de kant van Bram over de slordigheid en impulsiviteit van Hannah zoals 'beheers je nu eens'.
De tekentjes die op de voorkant staan zijn voor mij nieuw, en de betekenis van het woord 'spicy' had ik ook nog nooit in deze context gehoord. Voor mij hoeft dit niet op de voorkant als een soort van waarschuwing.
Ook al hoeven deze momenten voor mij niet zo expliciet beschreven te worden, en ondanks de iets kritische noot mbt de romantiek, ik heb niet minder genoten van het boek!