Marieke Scheers Vraag 6: verwachtingen en het boek in maximaal tien woorden
Zijn de verwachtingen die je vooraf had uitgekomen? Waarom wel, waarom niet? En valt dat mee of tegen?
Dit boek is de zesde thriller van Inge Spaan. Ga je meer van haar lezen?
Deze vraag is lastig, maar staat zo leuk in het eindverslag: Omschrijf het boek in een zin van maximaal tien woorden.
Ik kende de NEderlandse auteur nog niet, maar vanwege een award en prijzen, wel nieuwsgierig naar het boek wat o.a. afspeelt in Drenthe . Eerste indruk van de cover: eigenlijk vond ik de titel saai, maar de subtitel 'Soms is stilte het gevaarlijkst… 'weer intrigerend.
Toevallig, net als Bregje Rebergen , jurist, en iets met detail en taal hebben? Dat wekte ook de nieuwsgierigheid op.
Mijn verwachting was een spannend boek in Drenthe, yoga elementen, en dat is best wel uitgekomen. De auteur heeft in eerdere boeken ook een verdwijning en een dorpje, dus wat dat betreft lukt het Inge Spaan wel om die stijl door te trekken en
-Wat mee valt is hoe ze mij toch toch tot het einde weet vast te houden door de verschillende puzzelstukjes., ondanks de de wat lastige start om er in te komen. Adrian leren we steeds beter kennen en zijn geschiedenis. Als ik weer teruglees in Hoofstuk 1 dan staat daar al veel en dat is eigenlijk al spannend. Vooral een psychologische thriller en zit wat mij. best goed in elkaar. De spanning blijft bestaan betreffende de uitkomst wie Samira vermoord heeft. Verder vond ik het wel een actueel thema , mannenmishandeling en woningnood.
-Wat niet is uitgekomen is dat ik dacht dat Arian veel ouder zou zijn en was ik eigenlijk vergeten dat hij nog maar 30 jaar is. De sfeer is misschien wat oudbollig en zou dat komen door de sfeer uit een dorp in Drenthe? Door de gebruikte voornamen?
En ik vond de zoektocht van Hanne wat lijken op een jeugdthriller, op zoektocht met vriendinnen. Een dood lichaam begraven staat ver van mij af en vond het gruwelijk en wat onwaarschijnlijk. Echter snap ook wel weer dat Adrian eindelijk die droom wilde verwezenlijken en blijkbaar niet bang voor onthulling van de moordenaar. Verder vond ik de meditaties wat gekunsteld in het boek waardoor ik niet goed de tussen tekst heb gelezen. en Wanneer ging je luisteren en wat is de meerwaarde. Voor mij eigenlijk niet een must maar op zich wel een aardigheidje. Alleen vraag mij af of je de context van en meditatie niet mist als je nog nooit zoiets hebt beluisterd.
Vlot geschreven Nederlandse thriller over relaties, gemis, stilte en dromen.