Een dagje later dan gepland, is het tijd voor een van ons om in haar boekige leven te duiken. Welke boeken hebben we de afgelopen tijd gelezen, wat lezen we nu, welk net uitgekomen boek viel ons op en naar welk boek kijken we uit. Vandaag is het de beurt aan Helma om jullie mee te nemen in haar leesleven.
Gisteren was ik er niet aan toegekomen omdat mijn man jarig was. Omdat iedereen altijd blijft eten, was ik eerst druk met het maken van verschillende maaltijdsalades voor zo'n 25 personen bij de barbecue en daarna met gezellig borrelen en samen eten.
En wat blijft het toch prachtig weer! Wij hebben, heerlijk luxe, een zwembad in de tuin, dus daar genieten we nu met volle teugen van. Vanaf een uurtje of half vijf vertoef ik dan ook regelmatig lekker met een boek in en aan het water.🏊
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Zaterdag ben ik begonnen in Caught up, het derde deel van de 'Windy City'- serie van Liz Tomforde. Een verslavende romantische, spicy serie die zich in de wereld van de topsport afspeelt. En deze is ook weer om van te smullen. Ik hoef nog maar een paar bladzijden en dan is hij alweer uit. Ieder boek gaat over een andere sport, met telkens twee nieuwe personages in de hoofdrol, maar waarin ook de hoofdpersonages uit de andere delen regelmatig hun opwachting maken. Het past mooi in onze meeleesmaand waarin we sport romances lezen. Verder ben ik Contrapposto van Dave Eggers aan het luisteren. Een heel ander soort boek. Het verhaal omspant een relatie van 65 jaar tussen Cricket Dib en Olympia Argyros. Soms raken ze elkaar even uit het oog, maar ze zoeken elkaar altijd weer op. Het is ontroerend, grappig en liefdevol met een grote hoofdrol voor de kunst. Heel fijn voorgelezen door Sander de Heer.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week las ik Dochter van de zee van Linda Wilgus uit. Het is een historische feelgood roman die zich afspeelt in het begin van de negentiende eeuw in Engeland. Nadat haar man gesneuveld is en lasterpraatjes over haar de ronde doen, keert Isabel berooid terug naar het dorp waar ze ooit als vondeling is gevonden. Daar zijn ze ervan overtuigd dat ze de dochter van de Bucca (een zeemeerman) is. Terwijl ze zich het eenvoudige dorpsleven eigen maakt en vriendschappen sluit, brengt een groep smokkelaars hun gewonde kapitein haar huisje binnen. Omdat de zee haar altijd roept, besluit ze zich bij hen aan te sluiten en zeilt ze mee op hun schip. Dat de liefdesvonk overslaat tussen Isabel en haar kapitein is niet verrassend, maar er gebeuren meer dan genoeg dingen die het verhaal levendig en soms spannend houden. Ik heb het met veel plezier gelezen.
Voor de Hebban leesclub die ik coördineer las ik Drie levens in een week van Michel Bussi. Een intrigerende thriller die je door verrassende wendingen steeds op het verkeerde been zetten. Ik had nog nooit van de schrijver gehoord, maar hij blijkt een gerenommeerde, prijswinnende auteur te zijn. Het boek is me zo goed bevallen dat ik zeker nog meer boeken van zijn hand ga lezen.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Dat is De echo van een zomer van Clare Leslie Hall. Ik heb haar eerdere twee boeken al met veel plezier gelezen, dus ik ben benieuwd of haar nieuwste boek me ook weer gaat bevallen. De omschrijving is in ieder geval veelbelovend. Het gaat over de zoektocht van aanstaande vader Luke naar zijn biologische moeder. Die leidt hem naar Alice. Maar als hij denkt dat alles hiermee op zijn plek zal vallen komt hij bedrogen uit. Zijn moeder verzinkt in herinneringen aan haar leven als jonge kunstenares in het Londen van de jaren zeventig en Luke ontdekt dat ze dingen verzwijgt over de romance met de raadselachtige muzikant die zijn vader zou worden. Klinkt als een tragisch maar tegelijkertijd prachtig verhaal.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Dat is de nieuwste van Lucy Score: Fall into temptation. Het is het tweede deel in de small town romance 'Blue moon'-serie over de broers Pierce. In het vorige deel speelde Carter de hoofdrol en in dit deel staat Becket, die ook in het eerste deel regelmatig zijn opwachting maakte, centraal. Hij gaat de romantische strijd aan met Gianna: gescheiden, moeder van twee kinderen en eigenaar van een gloednieuwe yogastudio die letterlijk in zijn achtertuin staat. De vrouwen in de serie zijn altijd lekker pittig en laten de kaas niet van hun brood eten. Het resulteert vaak in dialogen waar ik regelmatig hartelijk om moet lachen. Toch zit er vaak ook een donker randje aan haar personages waardoor het niet alleen maar gemakkelijke feelgood is. Natuurlijk weet je dat ze elkaar uiteindelijk vinden, maar voor het zover is, is er altijd genoeg te beleven om het verhaal boeiend te houden. En wat ik ook leuk vind is dat je te weten komt hoe het met de andere personages uit de serie verder gaat omdat ze regelmatig voorbij komen.
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven.

Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan
OPROEP
Wil jij je leesleven met ons delen? We vinden het namelijk superleuk om mooie tips van jullie te ontvangen.
Hoe doe je mee? Beantwoord de vier vragen en mail je antwoorden naar [fabulous.feelgood@gmail.com](mailto:fabulous.feelgood@gmail.com) en zie jouw tips terug in een special edition van onze 'boekige vragen'-rubriek, waarin we onze volgers/lezers aan het woord laten.