Er zijn zo van die dagen , dat ik van alles wil lezen.Dan komen er weer challenges aan en past het niet! Nou las ik laatst iets van een Hebbanista...eerst kiezen en dan pas kijken of het past. Dat lijkt me een beter plan.
Uiteraard betekend dat dat ik op voorhand niet allerlei boeken beloof te lezen voor de challenges , ik bekijk het per keer.
En toch wil ik de Ezzulia Challenge zo niet mislopen. Klinkt dat gek? Misschien niet, aangezien een aantal mensen , waaronder ik , de challenge naar Hebban hebben gebracht.
Het staat me echter steeds meer tegen om challenges te doen. Waar is die tijd gebleven , dat ik gewoon het boek pakte wat ik wilde lezen ??
Vandaar dus deze stap.
Zo zat ik vandaag (om 05,00 uur s`Ochtends ) al te worstelen met een boek die ik beloofd had te lezen , alhoewel het nog niet bevestigd was of ik hem kon lezen. Dat je dan uit wil krijgen om weer een boek af te strepen voor de uitdaging , maar na vele bladzijden gelezen te hebben over alleen al een speerpunt (De Mammoetjagers- Jean M Auel) zonk de moed me in de schoenen...Mijn doorzettingsvermogen is vaak ZERO en de neiging om boeken vroegtijdig aan de kant te zetten is heel sterk in mij....dus ging ik schuin lezen , vloog over stukken heen en was blij dat ik hem dicht kon slaan. Dat kan niet de bedoeling zijn. Niet voor de challenge in ieder geval! Voor mijzelf maakt het natuurlijk niet uit, je moet lezen wat je lekker vind lezen en niet tegen heug en meug worstelend over de eindstreep ...
Heb ik dus plannen op wat ik vanaf nu ga lezen en hoe?
Geen druk meer van 3 boeken per maand halen , maar als het er slechts 1 is , schroef ik de HRC wel bij... En ik lees vooral boeken die ik prettig vind ...dan kan in de nabije toekomst neerkomen op het vervolg van Sterrenvlucht - Brandon Sanderson, de Serie van De Nazaten van Shannara - Terry brooks uitlezen. verdergaan in Gallica 2 De stem van de Nevels - Henri Loevenbruck en vooral veel thrillers pakken ...ik heb oude en nieuwe auteurs op het oog, Nesbo, Indridason , Nesser maar dus ook Lackberg en Sigurdardottir. Verder heb ik nog een boel Dan browns , Lucinda Riley, En wil aan het hof van doorns en rozen - Sarah J Maas beginnen...
uiteraard ga ik niet 50 boeken benoemen hier, maar dat is zo`n beetje wel het aantal dat ligt te wachten.
ik ben overigens bij boek 28 uit 50 van de HRC van 2026 dus prima op schema, ik weet alleen niet of de aanstaande operatie me problemen gaat opleveren om te lezen. Het komt als het gaat ...😌zo zeg je dat geloof ik.
volgens mij is dit weer een : Ik heb deze plannen -blog en klinkt het weer als een zeurderig toontje van iemand die niet weet wat ie wil...! Maar goed , toch blij dat het evengoed gelezen wordt...iedereen moet wel eens een hart luchten...en er over schrijven helpt bij beslissingen maken .
Mario CBP