Gisteren ben ik begonnen in "Agnes Auberts Mystieke kattenopvang" van Heather Fawcett. Een leuke cosy fantasy. Hoofdpersoon Agnes leidt een zorgvuldig georganiseerd leven als manager van een kattenopvang. Wanneer de opvang moet verhuizen, ontdekt ze dat haar verhuurder, de chaotische maar knappe magiër Havelock, haar stichting gebruikt als dekmantel voor zijn magiewinkel. Havelock belichaamt alles waar Agnes een hekel aan heeft: hij is chaotisch, haalt altijd kattenkwaad uit en is nét iets te vaak in voor een avontuur. Toch blijkt hij meer te zijn dan de duistere magiër uit de verhalen. Misschien verdienen niet alleen katten een tweede kans.
Ik heb pas ook een leuk puzzelboek ontdekt, een Murdoku boek. Dat is een puzzel die de logica van een sudoku combineert met het mysterie van een moordspel zoals Cluedo. Ik had het voor de vakantie gekocht, maar het is al bijna helemaal vol. Echt verslavend en weer eens iets anders.
Ik wil deze vakantie ook gaan beginnen in de Acotar serie van Sarah J. Maas. Ik heb deel 1 Hof van doorns en rozen klaarliggen. Ik ben benieuwd of deze serie net zo goed is als De glazen troon serie.