Beloftes, beloftes… ‘Ja, ik ga echt weer regelmatig een blog plaatsen’.
Nou ja, niet gelukt dus. Smoesjes zat: ik was jarig, familie kwam hier, druk met dingen doen in huis, leesclubs draaien, slechte concentratie, naluisterwerk, te warm, enz enz enz.
Conclusie: Geen beloftes meer, gewoon een blog als het zo uitkomt.
Terugkijkend naar mijn laatste blog blijkt de schade beperkt. Ik plaatste het op 8 juni. Ik dacht dat ik tot en met week 20 had gedaan, maar door een foutje in de weeknummers bleek dat week 21 te zijn. Ik kan weer verder met week 22.
Als ik teruglees zie ik dat in deze week de laatste dagen van de hittegolf waren en dat de temperatuur halverwege zakte. We gingen een (warme) dag terug naar Houten voor wat klusjes en ophalen van spullen. Helemaal fit was ik niet die week. Er gingen vier boeken uit:
Tot je terugkomt - Ellie Dean (Deel 12 - Een veilige haven)
Een luisterboek via de Fluister-app. Het bekende concept met als basis WOII in het zuiden van Engeland en het pension van Peggy Reilly en haar familie en daarnaast nieuwe verhaallijnen en personages. Een stuk geschiedenis en de nodige drama verpakt in een liefdevol en prettig leesbaar verhaal.
Liefde in de Rockies - Poppy Pennington-Smith
Gelezen via Kobo Plus. Ik koos het vanwege de locatie: Een reis door Canada. Veel mooie omschrijvingen (hoewel het wel erg snel ging) en een leuk liefdesverhaal. Geen topper, wel leuk.
Een dodelijke date - EV Hunter (deel 1 - Mysteries op Hopgood Hall)
Gelezen via Kobo Plus. Ik hou van cosy crime, en deze serie sprak me aan (er is een slimme kat bij!) Het eerste deel viel me niet tegen. Een leuk speurdesduo (ex journalis en ex rechercheur), genoeg verdachten en redelijk spannende ontknoping. Smaakt naar meer.
Liefde voor Lord Darcy - Dani van Doorn (deel 2 ] De Darcy’’s)
Recensieboek. Een verhaal over de Bennets en de Darcy’s (wie kent ze niet), maar dan de neven en de nichten. Leuk om te lezen.
Een week met regen, veel klussen, hardlopen en knutselen. Kennelijk is het tussendoor gelukt om het een en ander te lezen, want er gingen vier boeken uit.
Alleen als jij het ook doet - Helga van Leur & Reint Jan Renes
Een naluisteropdracht voor Thinium. Een non-fictie boek over klimaatverandering en waarom we het als mens zo moeilijk vinden om daar in mee te gaan. Een stukje psychologie op toegankelijke wijze beschreven gecombineerd met ervaringsverhalen van Helga van Leur.
Een liefdesbrief aan Parijs - Rebecca Raisin
Kobo Plus. Deze auteur leerde ik kennen via Netgalley. Leuke vlotte feelgoodromans, met naast liefde ook serieuzere onderwerpen. Inmiddels zijn bijna al haar boeken in Nederlandse vertaling te lezen. Deze kende ik nog niet en leek me wel wat. Het is leuk, maar niet haar beste boek. Ik vond het vooral moeilijk voor te stellen hoe het zat met de ‘kraampjes’ waar ze haar spullen verkoopt. Het is gesitueerd in een overdekt centrum met meerdere verdiepingen en lijkt meer op gewone winkeltjes. Het boek is een gevalletje ‘best leuk’. Ik zie dat ik vier sterren heb gegeven… nu ik er over nadenk, zouden drie beter passen.
No more secrets - Lucy Score (deel 1 - Blue moon)
Kobo Plus.
Ik hou van de (meeste) verhalen van Lucy Score. Dit is het eerste deel van een nieuwe serie (Blue moon) en nu ik zo laat mijn blog schrijf weet ik niet meer waar het over ging….(M leest even snel de korte samenvatting)... O ja, een boerderij met een stel (lekkere) broers (met issues) en een nieuwsgierige journaliste die een week komt logeren voor een artikel.
Spetterende spanning, spitsvondige dialogen (daar is Score een kei in), humor, liefde en diepgang. Het was erg leuk lezen, jammer dat ik dat alweer vergeten was.
Onze lichte jaren - Sarah Damoff
Recensieboek. Ik liet me weer verleiden door een oproep voor een recensieexemplaar. “Het” boek van 2026 zou het zijn. Vervolgens gaf ik mijn oude adres op en liep het boek mis. (onhandig). Gelukkig was het er wel als luisterboek en kon ik tijdens wat knutsel- en wandelactiviteiten het boek toch op tijd uit krijgen. Een mooi verhaal over een gezin met problemen, waarin zowel de vrouw, de man als de dochter een deel van het verhaal vertellen. Het is een indrukwekkend debuut. Of het ‘Het’ boek van het jaar wordt… niet voor mij, maar vier sterren was het zeker waard.
Dat waren even genoeg boeken voor 1 blog, ik neem pauze (-_-).
Ik ben van plan om een inhaalslag maken en gelijk beginnen met schrijven met de volgende. Hopelijk ben ik binnenkort weer helemaal ‘bij’. Het is te leuk om ermee te stoppen. De overzichten van de boeken met de korte omschrijvingen zijn voor mezelf achteraf (soms) best nuttig. Gelukkig heb ik alles van de afgelopen jaren bewaard. Leuk om zo af en toe door te bladeren en voor die ene keer dat ik iets zoek.
Door het boek van Lucy Score heb ik een vraag: Heb jij dat wel eens, dat je een boek hebt gelezen, maar dat je na een tijdje niet meer weer waar het over ging? Ook al was het een leuk/mooi/goed boek?