Wat leuk,. Ik heb in Utrecht, dacht twee jaar geleden een sessie toen bijgewoond van je tijdens De Avond van Het Spannende Boek.
Je verder niet gesproken. Ik wilde eigenlijk weten of je iemand kent die ook een aneurysma heeft.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het eerst wat ongeloofwaardig vond in deel 1 hoe dat met Jackie ging. Het kan wel maar 9 vd 10 keer weet iemand niet dat ze een aneurysma hebben en meestal geeft die ook geen problemen.
Mochten ze die ontdekken dan is het nog de vraag of de neurologen gaan ingrijpen want elke ingreep is ook weer een risico.
Met Jackie was dat wel nodig.
Ik weet dat omdat het mij zelf in 2018 is overkomen. Ik had een subarachnoïdale bloeding (SAB) oftewel een hersenvliesbloeding. Veroorzaakt door een aneurysma die scheurde.
1/3 overlijdt, 1/3 alsnog of moet revalideren en 1/3 houdt er niets aan over en ik behoorde tot de bofferds. Gewoon bij gebleven en pas na een week naar Erasmus. en na 2,5 week is deze gecoiled. Eerste ingreep mislukte. Ik heb een aantal beschermengeltjes op mijn schouder gehad want het had 4 keer fout kunnen gaan, ook door verkeerde medicatie van de neuroloog.
Om de 5 jaar moet ik voor controle terug en ze kwamen er ook achter dat ik nog een kleinere heb zitten. Ze verwachten geen problemen.
Dus voor mij is dat van Jackie wel confronterend want pas na een tijd besef je pas hoeveel mazzel je hebt gehad dat je er niets aan over hebt gehouden.