Vandaag duiken we in het leesleven van Renate. Een dagje later dan jullie van ons gewend zijn, maar de boeken die ze tips zijn er niet minder om.
Wat gaat de tijd toch snel, zo ben je alweer aan de beurt voor de boekige vragen. De zomer is er nu echt, alleen nu op de dag dat ik dit schrijf is het wat frisser en nat, maar dat vinden de plantjes in de tuin dan weer heerlijk. En ook ik geniet daar dan van. Binnen of buiten lezen het is beide heerlijk.
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Net als de vorige keer ben ik ook nu bezig in een thriller, een winterse thriller: Sporen in de sneeuw van John Willander. Ik ben er nog niet heel lang in bezig dus echt iets zinnigs kan ik er niet over zeggen behalve dat het fijn leest. Ook ben ik aan het luisteren naar het boek Zeven brieven van Tina de Bruin, die het zelf ingesproken heeft, wat extra leuk is.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen
Afgelopen week las ik Het eiland van de zielen van Piergiorgio Pulixi. Een thriller die zich afspeelt in Italië en dan vooral op Sardinie, Behalve het misdaadverhaal, krijg je ook echt wat mee van de gebruiken daar. Het is het eerste deel van de 'Echo's van het kwaad'-serie met rechercheurs Mara Rais en Eva Croce in de hoofdrol. Ik had het boek aan mijn vader gegeven voor vaderdag, Toen ik het uit had heb ik meteen de twee andere delen in de serie gekocht. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
De Bordeaux boekenclub van Gillian Harvey is een boek wat mij vooral door de cover opviel. En iedereen die me een beetje kent weet dat ik me graag laat leiden door de cover! Maar ook de flaptekst klinkt goed:
Toen Leah en haar man Nathan naar Frankrijk verhuisden, was het hun droom om zelfvoorzienend te leven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld wanneer drie uur graven één miezerige wortel oplevert. Tot overmaat van ramp ligt hun dochter dwars, en grijpt Nathan elke gelegenheid onder de Franse zon aan om zich uit de voeten te maken.
Als een vriendin haar overhaalt om bij een boekenclub te komen, besluit Leah iets voor zichzelf te doen. Een kans om nieuwe vrienden te maken onder het genot van een wijntje, en om te vluchten in mooie verhalen. Maar de boekenclub is een vreemde mix van buitenbeentjes. Zoals de stugge Grace, die iedereen kent maar niemand mag. De wat formele Monica, die zegt dat haar man op reis is en in haar eentje voor hun baby lijkt te zorgen. De aantrekkelijke bouwvakker George, die nog bijna nooit een boek gelezen heeft. En Alfie – die minstens twintig jaar jonger is dan de rest, en een hartverscheurend geheim bewaart…
Terwijl de verhalen die ze lezen de nieuwe vrienden dichter bij elkaar brengen, zal Leah ontdekken dat nog-lang-en-gelukkig er niet altijd uitziet zoals je zou verwachten.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Aan de oever van het Comomeer van Adriana Trigiani. De aanprijzing, "een heerlijke, zomerse roman die je meeneemt van de Italiaanse wijk Lake Como in New Jersey naar het échte Comomeer in Italië", maakt me nieuwsgierig. Ik verwacht een mooi verhaal vol geheimen en familie. Ik zit blijkbaar in een Italië fase 🙂
Hopelijk heb ik weer een paar mooie tips kunnen geven. Heb jij nog tips voor nieuwe boeken die recent zijn uitgekomen of die binnenkort in de winkel liggen?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan