Vandaag duiken we in het leesleven van Sanne. Ze vertelt over de boeken die haar leven de afgelopen tijd hebben gevuld. Hopelijk zitten er fijne leestips voor je tussen.
Dit is mijn laatste dag en dan zit mijn vakantie er weer op. Het was een fijne periode waarin ik ook de tijd vond om te lezen. Dan is een vakantie voor een boekliefhebber al snel geslaagd toch?
Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Vlak voor mijn vakantie ben ik begonnen in De zwarte nacht van Marieke Smithuis. Weliswaar een kinderboek, maar eentje die ik iedereen kan aanraden. De zwarte nacht is het tweede boek van een serie, luister zeker eerst Umbrador. Beide boeken zijn fantasierijk en fantastisch voorgelezen door Sander de Heer. Het vertelt het verhaal van de wees Jinna, die uit het kindertehuis is gehaal door een strenge tante. Jinna heeft geen schaduw. Als ze op een dag wil vluchten voor haar tante, komt ze uit in Umbrador, een parallelle wereld waar iedereen een bijzondere schaduw heeft die iets zegt over hun magische talent. Wat zou haar magische talent zijn als ze helemaal geen schaduw heeft?!
Voor mij zijn dit nu al mijn favoriete luisterboeken van 2026!
Verder lees ik Het blauw van de oceaan, geschreven door Zoulfa Katouh en De gave van Bianca, het tweede deel in de serie De Toscaanse zussen van Daniela Sacerdoti. Deze laatste heeft wel wat weg van De zeven zussen-reeks, maar is door een magisch aspect toch anders.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Tijdens mijn vakanties lees ik steevast een (of meerdere) boeken van Emma Anna. Dit keer las ik haar nieuwste boek, het verscheen in juni: Vijf zomers later. Het verhaal speelt zich af in de jaren ’90 van Florida. Summer groeit op bij haar moeder in een trailerpark. Ze wordt daar met dingen geconfronteerd die niet voor een kind geschikt zijn. Op haar zestiende vlucht ze naar haar vader in Georgia. Als vijf jaar later haar moeder overleden is, keert ze, samen met haar dochtertje, terug naar haar huis. Waar ze alsnog moet dealen met de herinneringen en schimmen uit het verleden.
Net als in al haar boeken schroomt Emma Anna het niet om heftigere thema’s te bespreken en weet ze op een grandioze manier tijdsbeeld en setting te schetsen. Ik vond dit weer een heel aangrijpend en mooi boek. Als je genoot van Achter hoge bergen zul je dit boek ook kunnen waarderen.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ik keek heel erg uit naar het tweede deel in de Arcana Adacemy-trilogie van Elise Kova. Ik genoot van het eerste deel vol magie en tarot. Het vervolg, Prince of swords, verscheen in mijn vakantie en het ligt nu op me te wachten om gelezen te worden. Het is misschien meer fantasy dan feelgood, al zit er zeker romantiek in het verhaal. Eerst de andere boeken uit, en dan mag ik er aan beginnen. Ik heb er nu al zin in!
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Wederom een vervolg in een serie; ik kijk uit naar het tweede deel van de O’Brien-trilogie van Wendy Brokers, Tegen de wind in. Hoewel dit deel over een andere broer gaat, ben ik toch benieuwd wat we nog gaan tegenkomen van Robin uit Stilte na de storm. Daarnaast ben ik ook gewoon nieuwsgierig naar deze tweede broer, Sean. Wanneer Sean Inge ontmoet tijdens de verjaardag van zijn broer weet hij het zeker: zij is dé vrouw voor hem. Er is alleen één probleem… Ze heeft al een vriend, en woont zelfs met hem samen. Inges relatie staat al tijden onder druk en de gevoelens die Sean in haar losmaakt kan ze daar helemaal niet bij gebruiken. Als ze ervoor zou kiezen om het verleden achter zich te laten, lijkt de weg naar Sean open. Maar is dat pad wel zo ongeplaveid? En wat doe je als je ontdekt dat houden van niet altijd genoeg is?
Klik hier om naar de startpagina van Fabulous Feelgood te gaan.