Donthaf Simone een getal als onderdeel van een woord telt niet mee (bijv. nacht of iedereen) Daar is goed over nagedacht 😊
Ursula1969 Leuk Simone! Twee prinsen heb ik ook liggen, ik verwacht een mooi boek! Ik heb 1 LUEK die ik toch binnenkort wil gaan lezen: Boy 7 van Miriam Mous. Verder kwam ik nu nog geen boek met cijfers tegen, wordt vervolgd😄 Edit: Ik ga in september Het laatste elftal van Barbi Markovic lezen. Het is samengesteld elf met tal, waarbij echt elf/11 bedoeld wordt, elftal van voetbalteam. Is dat akkoord?
Simone Ursula1969 Ik verwacht ook een mooi boek bij Twee prinsen, Confettiregen vond ik ook erg fijn. De boeken zijn genoteerd.
CBP Mario Leuk ! Aangezien ik met de ereader bezig was gegaan heb ik mijn bibliotheek afgezocht en ik vond er een.....EEN VOOR EEN - Chris Carter voor de overige kom ik er later nog op terug Dat wordt mijn eerste boek deze maand. En je hebt de Topic knap in elkaar gezet , Plaatjes vind ik zelf nogal moeilijk (toevallig heb ik er eentje voor mijn blog die ik steeds weer gebruik )
Ursula1969 CBP Mario je hebt de Topic knap in elkaar gezet , Plaatjes vind ik zelf nogal moeilijk (toevallig heb ik er eentje voor mijn blog die ik steeds weer gebruik ) Inderdaad! Knap. Ik ben daar zelf ook niet goed in.
Simone CBP Mario Boek is genoteerd. Dank je wel! Het plaatje is via Chatgpt, uploaden naar Mijn media (bij reactie plaatsen het tweede zwarte icoontje) en dan gaat het vanzelf.
CBP Mario Simone ik denk dat ik het antwoord wel weet , maar het kan geen kwaad om te checken. De Elfenkoningin van Shannara , van Terry Brooks...gaat niet op ondanks de Elven , lijkt me ?
Donthaf En hier komt de eerste irritante vraag: een titel zoals "World's Beste Science Fiction 1969", telt dat mee? En zoals "The Mammoth Book of Best New SF 14": telt dat ook mee?
Simone Donthaf even de jurypet op: "World's Beste Science Fiction 1969" die telt mee, het jaartal is onderdeel van de titel. "The Mammoth Book of Best New SF 14" telt niet mee, deze geeft het seriedeel aan. Zo zijn er veel boeken die als ondertitel hebben Deel 2 van serie, dan is het geen onderdeel van de titel zelf. Kan ik "World's Beste Science Fiction 1969" noteren als voorgenomen boek?
Donthaf Simone Kan ik "World's Beste Science Fiction 1969" noteren als voorgenomen boek? Zeker. Ter info: The Mammoth Book of Best New SF" was ook elk jaar een nieuw deel. Ze verschijnen niet meer omdat de samensteller overleden is. Maar het is dus niet zoals een tijdschriftnummer. Zonder het nummer weet je niet over welk boek het gaat.
Donthaf Donthaf Ter verduidelijking: de titel is eigenlij "The Mammoth Book of Best New SF. 14th Annual Collection" en "The Mammoth Book of Best New SF. 15th Annual Collection"
MarijeMiggiels Leuk! Ik had niet meteen een boek op de radar, maar ben gaan struinen en ik zal 3 ya-titels lezen, te weten: De tweede stem van Elin Meijnen, Duizend & ik van Yorick Goldewijk Eén waarheid van Nadine Swagerman
Wen Leuke introductie van de uitdaging. Ik heb nog het e.e.a. boeken te lezen die helaas niet voldoen aan de uitdaging, als ik daar doorheen ben zal ik kijken of ik nog wat kan bijdragen deze maand
Madame d’Histoire Voorlopig ga ik of voor De zomer van 1823, door Jacob van Lennep… of voor Achtendertig nachten, door Janne IJmker. Tip: ik kwam Rechter tussen twee vuren, door Ivan Klíma tegen. En De levens van Jan Six, door Geert Mak.
Simone Madame d’Histoire Ik heb beide boeken genoteerd, ik hoor wel wat er gelukt is. Bedankt voor de tips!
Danielle Een leuke uitdaging. Ik heb in ieder geval nog de volgende twee boeken op mijn e-reader: Drie is teveel van Jill Mansell https://www.hebban.nl/boek/drie-is-te-veel-jill-mansell, en De vier windstreken van Kristin Hannah https://www.hebban.nl/boek/de-vier-windstreken-kristin-hannah.
Rebecca Simone Leuk dat de nieuwe uitdaging alweer online staat ! Het eerste boek dat ik hiervoor zou willen lezen is Kind 44 van Tom Rob Smith en als tweede boek 22-11-1963 van Stephen King De derde is nog even een puzzel…oh, ik heb ‘m al: Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini
Ursula1969 Danielle Rebecca Ik heb Duizend schitterende zonnen toevallig eergisteren uit een mini bibliotheek gehaald. Wat een toeval 😁
André Goeie, voor en mooi te combineren met de checklist. Ik claim alvast: A Thousand Pieces of You A Thousand Skies Above You A Million Worlds With You Of wel de Firebird trilogie van Claudia Gray
Cindy's Boekenhoek Ik hoop voor deze uitdaging "En de vierde keer zonken we" door Sally Hayden te kunnen gaan lezen!
Rebecca Simone Als je zeven intoetst op de Hebban website kom je genoeg tegen, de zeven zussen is ook een optie en was er ook niet een boek van Agatha Christie met cijfers? Dat was vijf kleine biggetjes en ook de vier klokken De acht Bergen van Cognetti ; Het achtste leven van Haratischwili
Simone Rebecca Bedankt voor de tips! Van de serie de Zeven zussen kunnen er zelfs 2 meedoen aan deze uitdaging: Deel 1 De zeven zussen en Deel 7 De zevende zus
Tinwara Hey Simone, wat leuk dat de nieuwe challenge al online staat. Ik heb Honderd miljoen jaar en een dag van Jean-Baptiste Andrea hier nog klaarliggen voor de OHRC ( want dit is daar ook een categorie), dus goede aanleiding om die op korte termijn op te pakken. Heb ik daarmee dan ook het hoogste getal in handen?? Hoe dan ook, noteer die maar voor mij!
Tinwara Ach, ik dacht ik lees nog een stukje in mijn huidige boek voor het slapen gaan, en zie dat dat ook een getal bevat! Grappig, niet bij stilgestaan net. Pobeda 1946, van Ilmar Taska, een schrijver uit Estland.
Zwaantje Leuke uitdaging en wat een prachtig plaatje. Ik heb 2 titels in de kast gevonden: Lowie Brink - De wereld tussen twee stokken. K. Schippers - Eerste indrukken.
Saskia Jacobs Labree Nine Goblins van King Fisher in het Engels en Twin Crowns van Doyle Webber in het Nederlands
IngridBs Simone, wat een leuke uitdaging en mooi gepresenteerd. Mijn voorgenomen boeken: Het vierde offer - Håkan Nesser De vijf van Whitechapel - Hallie Rubenhold Een van ons - Elizabeth Day
Susanne Je hebt net drie zomers ingepikt! Ben ik vanavond in begonnen. Maar ik zoek verder, want dit is weer ècht een leuke challenge, misschien halen we weer de 70.
Simone Susanne Oeps, sorry! Ik heb natuurlijk ook een beetje gekeken wat ik zelf wilde lezen 😄. Ik hoor graag wat je wilt gaan lezen voor de uitdaging.