Aha, mijn favoriete artikel van de maand is er weer (de eigen artikels even niet meegerekend natuurlijk)!
Ik hou het beperkt, en kies alleen Bankgeheim van Jonas Boets. Het zevende alweer, amper vier maanden na het zesde, geloof ik. Ik heb nummer zes nog niet eens gelezen, hoewel het wel al rondzwerft in onze familie en dus binnenkort bij mij terechtkomt.
Greetje Vagevuur is inderdaad een passende naam voor een thrillerschrijfster. Maar blijkbaar gebruikte ze die naam al voor kinderboeken. Ik ben het even gaan opzoeken want ik twijfelde of de familienaam echt bestaat. Maar het is natuurlijk Nederland ;-), dus ja, de naam is echt. Wie bedenkt zoiets!? Blijkbaar werd ze geboren als Greetje Dekkers, dus Vagevuur is waarschijnlijk de naam van haar man. In Nederland is dat nog steeds een ding, geloof ik, de familienaam van de vrouw aanpassen aan die van de man.
Ik loop nog twee delen achter met de D.I. Callanach-serie van Helen Fields, maar wil dit achtste boek toch graag lezen. Alleen nog niet meteen.
Verder laat ik de lijst voor wat hij is. Waarom, daar lezen jullie binnenkort over bij Tot aan de maan en terug ... :-)
O ja, geloof maar niet dat Sluipmoord van Bryndza een standalone is. Ik had het boek al even in de mot. Bryndza zegt zelf op zijn website: "the first book in a thrilling new series set in the dark heart of 1980s London". Ik begrijp niet waarom uitgeverij Meulenhoff dit niet ook even is gaan controleren op de site voor ze domme dingen op hun covers drukken??? (Doet me denken aan uitgeverij l.s. die enkele jaren geleden het eerste deel van een trilogie aankondigde, en dat zo op de cover plaatste, terwijl de schrijver in kwestie al van dag één zei dat het een duologie zou worden.)