MarijeMiggiels misschien kan dit al helpen:
Als je iemand volgt kun je kiezen voor twee opties: discussies volgen - alles volgen. Kies hierbij voor Discussies volgen. Dat scheelt al enkele onnodige berichten.
Bij instellingen kun je ook dingen aan- of uitvinken. Ik heb best veel aanstaan, omdat ik heel wat wil volgen. Maar bij de meeste dingen heb ik de notificaties voor mijn mail uitgezet. Ik bekijk liever dagelijks hier mijn forum notificaties.
Bij het belletje rechts bovenaan klik ik geregeld, als ik alles gezien heb, de notificaties weg. Omdat ik dagelijks op het forum ben, klik ik ook dagelijks, en soms vaker, alles weg. Dat doe ik pas als ik alle notificaties heb gezien. De hartjes/likes, klik ik in het uitklapschempje vaak direct weg. Ik weet dan dat iemand mijn bericht heeft geliked.
Dan kijk ik naar nieuwe reacties (sterretje) of reacties op mijn eigen reacties (kromme pijl). Als ik die aanklik, staat het vanzelf op ‘gelezen’. Als ik dat bericht al zag via andere manieren, kan ik het aanvinken als gelezen. Als alles van grijs naar wit is geschoven, dan haal ik alle notificaties daar weg, dan kan ik daarna met een schone lei beginnen.
Edit: Nog een extra tip
Als je ergens in een artikel iets gemeld hebt, dan springt het sterretje rechtsboven op geel. Vanaf dat moment volg je dat artikel. Als je, na jouw melding in dat artikel, geen notificaties meer willen hebben dan moet je dat gele sterretje uitklikken. Dat scheelt veel notificaties in drukke discussies,