Word jij ook dit laatste half jaar van 2025 aanjager of cheerleader?
Doe jij mee met een van mijn leespartijtjes?
Over het in de soep lopen van mijn leesprojecten, spreek ik niet meer, na deze eerste zin van mijn verhaal. Jullie weten het, zijn het gewend en toch lezen jullie geregeld met mij mee. De komende maanden ga ik uitproberen of Elegieën en het samen lezen en bespreken voor jullie en voor mij gaat werken hier op het forum.
19 juli 2025
Ondanks mijn goede voornemens aan het begin van het jaar, heb ik mij geregeld laten afleiden door voorpiepboeken, mijn werk, beslommeringen, mijn gezondheid en ook het forum. Hierdoor loop ik veel projecten achter. Ik zou kunnen roepen dat ik het vanaf vandaag gewoon weer oppak maar dan zou ik ongelooflijk in de knoei komen. Ik moet hier en daar een bespreking overslaan, maar ook zal ik de besprekingen die wel doorgaan mogelijk wat luchtiger aanpakken, zodat ze minder tijd en energie opslokken.
Dat betekent dat ik een nieuwe planning moet maken en daar zie ik een beetje tegenop. Ik wil namelijk alle boeken lezen die in mijn planning staan. Ook wil ik elk boek proberen te bespreken waar mensen al voor ‘ingeschreven’ hadden. In de wetenschap dat ik ook jullie agenda hier en daar een beetje omver schop ga ik toch enkele boeken doorschuiven naar 2026. Ook haal ik Flitsbesprekingen hier en daar weg uit mijn schema. Mogelijk dat ik hierdoor toch samen met jullie deze leesprojecten kan voltooien.

Verder kreeg ik nog als tips:
- Haal dikke pillen voorlopig even uit de lijst!
- Kies alleen wat je zou willen, geen boeken waarvan je denk dat ze moeten!
- Houd ruimte voor onverwachte boekenbuit!
- Plan het niet te vol!
Daarmee ga ik aan de slag

Voorlopige planning
(Buitenspottelijke boeken lees ik buiten Hebban, bij uitzondering zal ik hier enkele vragen plaatsen)
Augustus
- De allergrootste
- Jaguarman [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
September
- Boven is het stil [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
- Zwaluwman [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
Oktober
- Die nacht zag ik haar [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
November
- Nacht in Caracas [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
- Heren van de thee [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
December
Slag om de arm, onder groot voorbehoud, enkel als niet iemand anders dit project van mij wil overnemen
- Honderd jaar eenzaamheid [color-darkgreen](uitgesteld vanwege leesdip)[/color]
Januari 2026
- Lichter dan ik [color-darkgreen](gelezen met Kippenclub in oktober/november)[/color]
- Rebellie
Februari 2026
- Moederstad
- Buitenspottelijk: [26 feb] Marijke Schermer | In het oog.
Maart 2026
- De wasbeer
- Onder voorbehoud: uithebben op 14-03-2026 De wereld van Pi
- Buitenspottelijk: [26 maart] James | Percival Everett
April
- De zeven manen van … Maali
- Buitenspottelijk: [23 april] Er stromen rivieren in de lucht | Elif Shafak (misschien, bij veel enthousiasme, plaats ik hier de vragen van mijn leesclub.
Mei 2026
Na mei 2026:
Thema voor 2026: boeken die iedereen al gelezen heeft (behalve jij en ik)
- Lied van de profeet
- De gelijktijdigheid der dingen (december 2025?)
- Verbonden
- Lessen in chemie
- Demon Copperhead
- Jevgeni Onigin
- Julia en ook 1984
- Het nauw
- Mars van Andy Weir (geen LUEK, maar ik hoop wel leuk...)
- Hemel van Heivisj | Benny Lindelauf (denk aan het woord Miljaar!)
Goed om te onthouden: overzicht staat in bericht nummer 14 en ik weet nog niet of dat slim is.