Elke week zal een van de Fabulous Feelgood dames vijf vragen beantwoorden over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat. Deze week zijn de vragen voor Sanne.
- door Sanne -

Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Op dit moment ben ik bezig in het nieuwste boek van Olga Hoekstra; De jurk van Texel. De NA-boeken die ze onder haar pseudoniem Lis Lucassen, schreef, bevielen me erg goed. Ik hoop dat deze historische roman ook weer zo genieten is. Verder ben ik begonnen in het luisterboek Variation van Rebecca Yarros, maar ik luister niet meer zoveel naar boeken, dus daarin vorder ik maar gestaag.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Ik las een paar weken geleden De laatste ravendochter van Merel Godelieve uit. Wat een heerlijk boek is dat zeg! Meerdere tijdlijnen, magie, natuur, Ierland, geschiedenis, familietragiek, liefde... Het boek heeft het allemaal en het is erg fijn geschreven. Zoals jullie wellicht weten lees ik weinig en niet snel op moment, maar dit was er een die ik echt binnen de kortste keren uit had omdat ik móest weten hoe het zou aflopen. Vijf sterren gaf ik het.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Ik schreef het volgens mij in een eerdere blog ook al; maar ik ben niet meer zo bezig met wat er allemaal gaat verschijnen. Ik zie wel op het moment waar ik zin in heb en wat ik heb liggen. Maar ik zal eerlijk zijn, op het moment dat ik dit zat te schrijven, kreeg ik een mailtje dat er een boek naar me onderweg is. Ik was vergeten dat ik Arcana Acadamy van Elise Kova had gepreorderd, haha. Dit boek was me blijkbaar wel ergens opgevallen, maar dat was ik helemaal vergeten! Maar die cover, wat een plaatje! En ook de synopsis waarin wordt gesproken over een prins, magie en intriges maken me gelijk nieuwsgierig. Dus ik snap wel dat ik het besteld heb, hahaha.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
Nou ja, zie hierboven. Ik hou dat dus niet zo in de gaten en zou het ook niet weten. En nee, ik heb nu echt niet onverwachts iets in pre-order staan, haha! Maar als je denkt dat ik echt iets mis, laat het me dan zeker hieronder weten.
Welk boek wil je nog graag eens lezen en waarom is dat er nog niet van gekomen?
Het oneindige verhaal van Michael Ende wil ik altijd nog eens (her)lezen. Ik las het als kind en een nieuwe uitgave staat al een tijd in mijn kast te wachten, maar telkens komt het er niet van. Er zijn altijd wel andere boeken die hard(er) roepen. Toch ben ik nog steeds benieuwd of de magie van toen, me ook nu weer weet te pakken. Hoe was het ook al weer in het land Fantásië, en hoe kwam Bastiaan terug nadat hij gehoor heeft gegeven aan de hulpvraag van de koningin? Ik kan me de details niet meer herinneren, maar ik ben heel nieuwsgierig of ik veel o, ja!-momentjes zal beleven.
Mijn biecht zit er op. Hoe gaat het bij jullie?

We zouden het leuk vinden als jullie een (of meer) van bovenstaande vragen gaan beantwoorden in de reacties. En heb je nog een andere leuke vraag die in onze artikelen past? Laat het dan weten. Zo kunnen we variëren met de vragen en houden we de wekelijkse blogs actueel en verrassend.