a. Wat is je eerste indruk? Uitgaande van de cover, de achterflap, alles wat je hierbij kunt bedenken.
Mijn eerste indruk is dat de cover echt bij een thriller past. De duistere kleuren de kapotte telefoon. Ik vind het uiterlijk ook mooi passen bij het voorgaande boek huisgenoten. Omdat ik die eerst heb ontvangen heb ik die meteen gelezen en nu kan ik ze mooi naast elkaar leggen. De zin voorop geeft een mooi inkijkje in het verhaal zonder te veel weg te geven. De achterflap vind ik minder. De marketing uitdrukkingen vind ik erg overbodig en doet af aan de mooie cover.
b: Wat zijn je verwachtingen van dit verhaal, wat maakte dat jullie dachten, bij deze leesclub moet ik zitten, dit boek moet ik lezen?
Ik werd in eerste instantie getriggerd door de Scandinavisch uitziende naam. Scandi’s zijn mijn favoriete genre. Toen ik het verhaal achter de pseudoniem las, was ik helemaal benieuwd. Ik lees heel weinig van Nederlandse schrijvers, ik vind het vaak zo plat. Maar ik was laatst ook al erg verrast door het boek voor dat we slapen van Siep Hendriks en door de boeken van Chantal van Mierlo. Daarnaast werd ik wel blij van de beschreven verhaallijn.
En eerlijk gezegd ik vind de leesclubs zo leuk, ik wil wel aan elke leesclub meedoen! Zo lees ik ook eens andere boeken dan mijn gebruikelijke genre enorm verrijkend!