Mijn eerste blog! Hopelijk schrijf ik niet alleen voor mezelf 😀. Juli was een goede leesmaand, door het mooie weer en veel familie en vrienden die met vakantie zijn, heb ik veel in de tuin kunnen zitten met een boek. Er zaten zowel toppers als mindere boeken tussen. Daarnaast begon de maand met een avond waar Anya Niewierra kwam vertellen over haar schrijfproces in het kader van Lang Leze de zomer. Heel leuk, ik kan het aanraden als je nog niet bent geweest.
De boeken:
Silver Elite - Dani Francis (Romantasy engelstalig)
Een boek dat ik echt niet weg kon leggen, zo eentje die je bij elke vrije minuut oppakt en dat je baalt als je het aan de kant moet leggen omdat je suffe dingen moet doen als koken, eten en werken. Als ik zo'n boek heb zegt mijn vriend altijd: "ah, daar is het leesmonster weer". Voor een volledige recensie zie Recensie van Leoni over Silver Elite maar kort gezegd: 5 sterren voor mij, in de stijl van Fourth Wing. Alles waarvan ik had gehoopt dat Onyx Storm het zou zijn maar niet was. Omdat in het forum wel duidelijk was dat Romantasy door iedereen anders wordt ervaren, vond je Fourth Wing niets dan kun je deze beter overslaan.3 pepers
De Bergkoning - Anders de la Motte (Thriller, nederlandstalig)
Een verrassende en spannende thriller. Geen oeverloze uitleg over het verleden maar een who dunnit met gebeurtenissen die zich achter elkaar ontvouwen en een goeie plottwist. Je krijgt weliswaar ook het gezichtspunt van de moordenaar mee maar je wordt op het verkeerde been gezet over wie dat is. Ik kijk erg uit naar het volgende deel dat ik al bij de bieb heb gereserveerd.
Grootste tegenvaller van de maand: Oathbound - Tracy Deonn (Romantasy, engelstalig). Het derde deel in de Legend Born serie. Waar ik de eerste twee delen boeiend vond, kwam ik er bij deze totaal niet in. Het komt niet vaak voor bij mij, zeker niet bij reeksen, maar na 1/3e (van 650 pagina's) heb ik het weggelegd. Teveel nieuwe karakters, te veel informatie en moeilijke namen die ik niet kon onthouden. Jammer.
Serieuze boek van de maand: Dream Count - Chimamanda Adichie (roman, engelstalig). Een verhaal over vier vrouwen van Afrikaanse afkomst, die in Amerika contact hebben met elkaar. De verschillende origin stories vond ik wel aardig, met eentje die een schokkende gebeurtenis bevat, maar ik werd gewoon niet echt gegrepen en vond een paar van de vrouwen soms wat oppervlakkig in hun zoektocht naar genegenheid. Wel uitgelezen maar niks voor mij.
Nog een laatste ding van deze maand dat ik graag wil delen. Ik ben een lezer, geen luisteraar, maar ik heb een chronische aandoening die soms veel vermoeidheid geeft en dan kan een luisterboek een uitkomst zijn. En ik heb iets nieuws ontdekt, Graphic Audio! Echt heel leuk, een boek dat wordt voorgelezen maar de stemmen worden gedaan door acteurs en er zijn geluidseffecten bij. Zoals een ouderwets hoorspel. Zo leuk dat ik ook verder luisterde als ik eigenlijk had kunnen lezen.
Dit was m dan, mijn eerste blog. Ik ben benieuwd of iemand het gaat lezen. Ik vond het in elk geval leuk om te doen. Fijne leesmaand gewenst!