Ha, ik heb jullie weer gevonden! Fijne blog, Katja.
1. Lees een boek waarin klimaatverandering een rol speelt: deze heb ik voldaan met Wantij van Jaap Robben. Dat is een boekje uit de Terloops-serie van Van Oorschot. Een wandeling op het Wad, waar de opwarming van de aarde zijn sporen nalaat in dit kwetsbare en unieke ecosysteem. En ik heb gewoon écht wat met de Wadden, kom er graag en geregeld.
12. Lees een boek uit het Caribisch gebied: deze moet ik nog invullen en heb er ook nog geen op het oog. Eens even spieken op de lijst van Tinwara en ga ook jouw tip nader bekijken.
24. Lees een boek waar een schip/boot in voorkomt: met Paris van Bert Wagendorp heb ik deze categorie afgevinkt. Abel en Kalle reizen in dit boek per stoomschip van de Verenigde Staten naar Noord-Afrika en Europa, zo rond 1867/8. De reis is voor Wagendorp een kapstok om de geschiedenis van de eerste toeristische cruises te vertellen. Abel stapt echter al vrij snel van boord om zich te vestigen in Parijs als correspondent van The NY Herald. Ik ben en blijf van van de Abel Sikkink-reeks, al was dit derde deel voor mij wel de minste van de drie, vooral door een stortvloed aan personages. Niettemin: een lekkere mix van geschiedenis en journalistiek én lekker opgeschreven.
Voor mezelf moet ik even gaan administreren met de categorieën, even een beetje achterop geraakt. Ik zal mn HRC-cat-leven beteren 😉