Totdat mijn inmiddels volwassen zonen geboren werden, las ik alles dat los en vast zat. Daarna viel het stil door gebrek aan tijd, energie en concentratie, maar ik bleef het missen. Voorlezen bleef ik wel doen, dus helemaal zonder zat ik gelukkig niet. In 2018, na bijna 15 jaar nauwelijks gelezen te hebben, kwamen luisterboeken op mijn pad en dat wakkerde mijn liefde voor boeken weer aan.
In 2020 ontdekte ik Hebban. De reading challenge stimuleerde enorm om weg te blijven van series en film op tv en juist meer te lezen en vooral te luisteren. Inmiddels heb ik het 'gewone lezen (papier en ebooks) ook weer ontdekt en alle challenges, waar je via Hebban aan mee kan doen.' Uit alle reacties op de challenges haal ik veel tips, dus mijn WIL blijft groeien!
Daardoor heb ik boeken gelezen die ik anders niet eens bekeken had en is mijn voorkeur van vooral thrillers naar (literaire) romans verschoven. Maar ook non-fictie, horror, fantasy en feelgood komen op mijn lijstjes voor. Er is gewoon teveel om te lezen!
Mijn officieuze checklist voor 2025