Een bijzonder jaar van Lori Nelson Spielman. Het is een feelgoodroman die ik vaker tip. Een mooi verhaal over een jonge vrouw die na het overlijden van haar moeder niet het verwachte leven instapt, maar haar eigen weg moet zoeken aan de hand van een lijstje dat ze ooit samenstelde over haar toekomst.
Lessen in chemie van Bonnie Charmus. Een apart boek, niet typisch feelgood, maar het geeft in beeld van het leven van de vrouw in de jaren '60. Het hoofdpersonage is bijzonder te noemen, een wetenschapper in een mannenwereld. Ze zegt waar het op staat en dat is verfrissend.
Ik zonder jij van Kelly Rimmer. Dit boek kreeg ik zelf eens als tip en het bleek een tranentrekker, maar ook een prachtig verhaal. uit mijn recensie: De subtitel Het liefdesverhaal dat niemand onberoerd laat, kan alleen maar worden beaamd. Een verhaal met klasse, vol liefde en zeer indrukwekkend.
En mijn eigen favoriet: (Een bijzonder jaar van Lori Nelson Spielman. Het is een feelgoodroman die ik vaker tip. Een mooi verhaal over een jonge vrouw die na het overlijden van haar moeder niet het verwachte leven instapt, maar haar eigen weg moet zoeken aan de hand van een lijstje dat ze ooit samenstelde over haar toekomst.
Lessen in chemie van Bonnie Charmus. Een apart boek, niet typisch feelgood, maar het geeft in beeld van het leven van de vrouw in de jaren '60. Het hoofdpersonage is bijzonder te noemen, een wetenschapper in een mannenwereld. Ze zegt waar het op staat en dat is verfrissend.
Ik zonder jij van Kelly Rimmer. Dit boek kreeg ik zelf eens als tip en het bleek een tranentrekker, maar ook een prachtig verhaal. uit mijn recensie: De subtitel Het liefdesverhaal dat niemand onberoerd laat, kan alleen maar worden beaamd. Een verhaal met klasse, vol liefde en zeer indrukwekkend.
En mijn eigen favoriet: Een man die Ove [](heet) van Fredrik Backman. Het boek is inmddels twee keer verfilmd, waaronder een Amerikaanse versie met Tom Hanks. Het gaat ov er een grumpy old man die verdriet heeft over het overlijden van zijn vrouw en het liefst ook dood wil. Maar dan blijkt dat hij nodig is voor de mensen in de buurt. Een hartverwarmend verhaal!)_ van Fredrik Backman. Het boek is inmiddels twee keer verfilmd, waaronder een Amerikaanse versie met Tom Hanks. Het gaat ov er een grumpy old man die verdriet heeft over het overlijden van zijn vrouw en het liefst ook dood wil. Maar dan blijkt dat hij nodig is voor de mensen in de buurt. Een hartverwarmend verhaal!