Elke week zal een van de Fabulous Feelgood dames vijf vragen beantwoorden over gelezen boeken, net uitgekomen boeken, de te verwachten boeken en wat er nu op het leeslijstje staat en zo tippen ze boeken die opvallen. Deze week zijn de vragen voor Marieke.
- door Marieke -

Welk boek (of boeken) ben je op dit moment aan het lezen/luisteren?
Het zijn rare weken. De ene week lees ik veel, de andere week doe ik van alles en lees ik alleen voor het slapen gaan en luister ik tijdens het koken en boodschappen doen. Dit is zo´n week. Op mijn ´aan het lezen/lijstje´ staat veel, maar actief zijn er maar een paar.
Arcana academy, een fantasy waarin het inkten van tarotkaarten een belangrijk onderdeel is. Het is een dik boek, maar het tempo ligt hoog. Ik vind het tot nu toe erg goed.
The seeker of lost paintings is een ebook dat ik lees voor Netgalley. Ik ben nog niet heel ver, maar het heeft twee tijdslijnen, waarvan er een in Italië speelt. En met kunst als thema is het heel interessant.
Verstrikt in fictie is het luisterboek van deze week. Het is wel aardig, maar er gebeurt niet zo heel veel. Een onzeker hoofdpersonage dat vooral veel denkt, waardoor misverstanden ontstaan. Leuk is wel de connectie met Pride & prejudice.
Noem en beschrijf een boek dat je in de afgelopen weken uit hebt gelezen.
Mijn schriftje met leesoverzicht moest ik hiervoor raadplegen. Wat las ik uit (genoeg), maar welk boek wil ik hier noemen? Die keuze was nog niet zo eenvoudig. Ik kies dan toch voor Isabelle’s vlucht. Een eerste deel van een nieuwe serie die wordt aangeraden voor liefhebbers van Virgin River. Het speelt in Canada en die natuur is geweldig en dat proef je ook in het boek. Een paardenranch/B&B combinatie, een Nederlandse tweeling die daar terechtkomt, interessante personages, lief, leed, spanning, alles zit er in.
Welk nieuw uitgekomen boek viel je op in de afgelopen weken en waarom?
Corina Bomann komt weer met een nieuwe reeks. Bij de series heeft ze wat mij betreft nog nooit een misser gehad (bij de stand-alone boeken helaas wel).
22 juli is het eerste deel uitgekomen van De Rozenhaag-reeks met als titel Dromen van een nieuw begin. Dat is een boek dat ik zeker ga lezen.
Naar welk boek dat binnenkort uitkomt kijk je uit en waarom?
De ballerina en het zwarte schaap van Wendy Louise. Een historische roman gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het wordt uitgegeven door uitgeverij WB (WensBoeken).
Wendy Louise neemt je mee naar het Amsterdam van de jaren veertig, vijftig en zestig van de vorige eeuw. Maak kennis met haar muzikale familie en geniet van het bijzondere liefdesverhaal van haar ouders in deze historische familiekroniek boordevol theater, liefde, muziek en vriendschap.
Ik hou van historische romans en helemaal als het op waarheid gebaseerd. Laat ik nu ook nog eens het geluk hebben om het vooraf te mogen lezen? Het boek is 19 augustus als paperback, ebook en luisterboek te koop.
Aan welk boek dat je tijden geleden las denk je nog weleens met fijne gevoelens terug?
Donderdagochtend was ik in de bibliotheek aan het werk, toen het boek De kraanvogels vliegen naar het zuiden uit de bak voor reserveringen kwam. Een collega stond er toevallig mee in de handen terwijl een ander er lovend over sprak. Ik kon me daar bij aansluiten, want ik las het ook. Het is een verhaal dat wat triest is over een oude man in zijn laatste weken en zijn hondje. Het gaat over zijn herinneringen aan vroeger. Daarbij kijk je mee naar hoe hij de dagen doorbrengt met hulp van thuiszorg. Het is een mooi verhaal en vooral zo liefdevol. En dat is een boek waar ik regelmatig nog even aan terug denk.

En daarmee heb ik mijn vijf vragen weer beantwoord. Zit er een boek tussen dat op jouw leeslijstje staat of gaat? Laat het ons weten in een reactie.
Zelf de de vijf vragen beantwoorden mag natuurlijk ook, vinden we leuk!
Klik hier om terug te keren naar onze Fabulous Feelgood startpagina