Vraag 2a. Wat vinden jullie van de titel, past deze bij het boek, dekt de titel de inhoud van het verhaal?
ik vind de titel een iets andere associatie oproepen dan waar het verhaal uiteindelijk over gaat. Lotgenoten doet me snel denken aan mensen met (dezelfde) ernstige ziekte. Maar dat is natuurlijk mijn eigen kleuring. Het verhaal gaat natuurlijk wel over verschillende vrouwen die hetzelfde lot treffen dus het zijn lotgenoten. De titel geeft voor mij weinig weg waarover het gaat, maar vind het wel passend bij deze thriller.
Vraag 2b. Kunnen jullie een andere titel bedenken die je bij dit boek vind passen? Of een titel alvast voor een mogelijk volgend deel?
De titel van het volgende deel staat natuurlijk al verklapt op de laatste pagina. Maar misschien is buurtgenoten een alternatief voor een volgend deel. Of echtgenoten.
een alternatief voor dit deel dat past bij de gekozen “genoten” lijn vind ik lastig. Maar als ik dat los zou laten dan zou het iets worden als schaduwvolger. Of dodelijke volger of zo.