5 a Welk personage uit het verhaal was jou favoriet en waarom?
Elisabeth en Maria waren mijn favoriete personages. Twee heel verschillende, sterke vrouwen met een totaal andere achtergrond, daarom kan ik ook niet kiezen.
5b. Als je één vraag kon stellen aan één van de personages, welke vraag zou dat dan zijn?
Ik zou deze vraag willen stellen aan de ouders van Elisabeth. Ik weet dat het destijds gewoon was om je dochter uit te huwelijken, maar haar dan ook over zee naar een ver land laten gaan, zonder dat je erheen kunt of regelmatig contact kunt hebben, en zonder bij de bruiloft aanwezig te kunnen zijn, wat doet dit met hun? Elisabeth is toch hun enige dochter, hoe kun je zoiets doen?
5c. Kijk bij de andere antwoorden en probeer minimaal één vraag aan een personage te beantwoorden.
Ik antwoord op de vraag van Geesje.
Vraag voor Willem: wat trok je aan in Elisabeth en was je het direct eens met het plan van Elisabeth?
Willem: Je kent het gevoel misschien wel, je ziet een meisje en je voelt dat dit anders is, dat zij weleens de ware zou kunnen zijn. Je wilt zo vaak mogelijk bij haar in de buurt zijn, haar liefhebben. Zo'n mooie krachtige vrouw, weet wat ze wil en ze is heel anders dan al die andere dames van stand. Natuurlijk was ik het direct met Elisabeth eens, ze kiest ook voor mij…dat had ik nooit durven dromen. Natuurlijk vond ik het meteen een goed plan. Als Elisabeth maar bij mij kan zijn, de rest zien we later dan wel weer.
Ik beantwoord altijd eerst de vragen, en dan kijk ik bij de andere antwoorden. Ik zal nog even wachten totdat meer mensen gereageerd hebben.