6a. Onder welk genre zou jij dit boek plaatsen?
Het is mijns inziens een combi: enerzijds een historische roman maar ook een feelgood. In het middenstuk van dit boek gaat het meer om de liefde dan over de jurk. En daarom schaar ik dit boek ook onder de feelgoods.
6b. Kun je aangeven waarom je voor dit genre gaat?
Ik ga meer voor de historische roman dan voor feelgood: de historische roman neemt je mee naar het verleden en dat is vaak heel erg interessant. Onder het genre feelgood zijn veel boeken geschreven, het ene beter dan het andere. Ik mag ook wel graag een feelgoodroman lezen.
6c. Heb je al eerder boeken van Olga/ Lis Lucassen gelezen? Zo ja, herken je haar stijl in dit boek?
Nee, ik heb nooit eerder boeken van haar gelezen, dit is het eerste boek.
6d. Welke boeken in jouw gekozen genre zou je aan ons willen aanraden?
Het is al genoemd: Simone van der Vlugt schrijft geweldige historische romans, op dit moment lees ik kruistocht van een koningin. Ik mag ook graag boeken lezen van de Duitse auteurs die veelal spelen in de 19e en 20e eeuw in Duitsland, zoals de boeken van Corina Boman: de Walfriede serie ( 4 delen) en Anne Jacobs ( Het weesmeisje, ik geloof 6 delen)
En de boeken van Elly Dean: een veilige haven, dat in WOII speelt, fijn om te lezen. Ik heb al 10 delen gelezen, het 11e komt er aan.
Er is zoveel moois te lezen! Maar ik lees ook andere boeken, zoals laatst het boek van Christine Brinkgreve: Beladen huis, een boek om over na te denken