Gigi Leestgraag Zelfs als paradijsvogel mag en moet kunnen. Dat is niet vragen om klappen maar je uiten zoals je dat wenst.
Mijn worsteling op dat gebied was in jonge jaren mijn zoon: zeker het mag en moet kunnen, alleen je loopt een risico in de intolerante maatschappij. Wil jij make-up, vrouwen kleding? Al is het voor in de omgeving? Ik vind geen probleem, mag, moet kunnen, vraag erbij was van mij, ben je bestand tegen de reacties? En daarmee ook gesprek over de ongelijkheid voor mannen aangegaan. Ja, ook mannen hebben te maken met ongelijkheid op dit gebied. Vrouwen kunnen kiezen, wel make-up, geen make-up, broeken of rokken, jurken. Krijgen we geen opmerkingen of scheve blikken meer over. Mannen "mogen" dat niet…. Waarom eigenlijk? Waarom zou een man geen make-up mogen dragen? Of rokken, jurken wanneer ze dat graag doen, prettig vinden? Er is geen daadwerkelijk verbod natuurlijk maar het is niet maatschappelijk geaccepteerd. Ik heb het hier met mijn zoon al op jonge leeftijd over gehad, zodat hij kon begrijpen, inzien wat er speelt.
Net als uitdagende kleding, he, mag, moet kunnen, mensen moeten van je afblijven, maar het risico, houdt iedereen zich netjes? Wanneer mensen dat niet doen is dat strafbaar, maar jij zit met de gevolgen. Wil je dat risico lopen? Ik ga graag gesprek hierover aan met mijn kinderen, die het natuurlijk niet of niet altijd met mij eens zijn, maar dan wordt er in ieder geval over gesproken.