Vraag 4a. Als je aan een thriller denkt, wat hoort een thriller dan volgens jou zeker te hebben?
Voor mij bevat een goede thriller meeslepende spanning, onverwachte wendingen, gelaagde personages en een setting die bijna als een personage aanvoelt. Het plot moet me verrassen én logisch in elkaar zitten. Bovendien wil ik emoties voelen: angst, twijfel, hoop. Dan blijf ik tot de laatste bladzijde geboeid.
Vraag 4b. Heeft Lotgenoten alle ingrediënten die voor jou een goede thriller moet hebben waarom wel/niet?
Ja voor mij voldoet Lotgenoten in grote mate aan deze ingrediënten. Niet alle personages zijn helemaal gelaagd maar de hoofdpersonen zeker wel. De setting is ook goed uitgewerkt al blijft die Nederlandse setting me een klein kriebeltje geven maar dat ligt volledig aan mijn voorkeuren. Het verhaal zit logisch in elkaar en er zitten verrassende elementen in. De emoties zijn voelbaar en ik had Lotgenoten (en huisgenoten overigens ook) binnen een dag uit! Voor mij een indicatie dat het echt een goede thriller is!