Het boekenbankje is er weer klaar voor. Kat, boeken, thee, kussentjes, check! Kortom: alles staat gereed voor bezoekers. Wie komt er even buurten?
week 31
Mijn week begint met een rit naar Friesland. Luisterboek aan en rijden maar. Mijn moeder is jarig en ik ben er twee dagen om haar te helpen. Eind van de tweede dag is er weer een rit naar huis. Na 19:00 uur, dus kan het rijtempo wat omhoog.
Het is een volle week. Na een yogales en een ochtend boeken opruimen in de bibliotheek, rijden we op vrijdag naar Drenthe. Helaas is het een dag met veel regen, maar het lukt toch om nog wat te wandelen. We overnachten in een hotel en op zaterdag pikken we onze dochter op die een week als begeleiding op paardenkamp is geweest.
En zoeff.. de week is om en er is erg weinig gelezen.
Week 32
Deze week is een stuk rustiger. Toch heb ik nog steeds niet mijn oude leesritme te pakken. Ik hang meer rond op het Hebban forum. Daarbij heb ik nog wat recensies en een leesclubverslag om af te ronden en slokt de computer veel tijd op.
Wat las en luisterde ik uit deze twee weken?
Het derde deel van deze cosy fantasy mocht ik lezen voor een Hebban recensie. Ik geniet enorm van de verhalen van Emily Wilde, die haar avonturen beschrijft in een dagboek. Het leest niet als een dagboek, maar je wordt wel meegesleept in het verhaal. Emily en Wendell reizen af naar de wereld van Fae en moeten daar een vloek opheffen. Ik vind de subtiele humor die erin zit leuk, en de personages ook. De beschrijving van de Fae wereld is goed gedaan. Het is jammer dat de serie nu afgerond is.
Niet echt een boek dat ik zelf zou uitkiezen. Het was een naluisteropdracht voor Thinium. Een uitgave van De Correspondent. Ik luisterde een keer eerder een boek van hen en dat was interessant. En dat was deze ook. Eva Rovers leest het zelf voor. Het gaat over de kwetsbare democratie en hoe burgers meer betrokken kunnen worden bij het maken van beleid door middel van een burgerberaad en een burgerparlement.
Een luisterboek van de online bibliotheek. Ik zocht een lekker boek voor onderweg naar Friesland en koos deze uit. Even ontspannen luisteren tijdens het rijden. Een echte feelgood, vol liefde en humor en met een Pride & Prejudice connectie. Het was een prima verhaal, maar er is niet veel van blijven hangen.
Dit boek (of was het een vervolgdeel?) kwam voorbij op een ebook actiepagina. Dan check ik toch altijd nog even of het ook te lezen is via de bibliotheek. Ik zag dat het boek in een van de omliggende gemeenten op voorraad was en plaatste een reservering. Het is een verhaal dat is gebaseerd op Alice in Wonderland. Een kleindochter van Alice hoort planten en insecten praten, net als haar moeder en oma. Haar moeder zit in een psychiatrische instelling. Om haar te redden moet Allysa naar Wonderland om daar recht te zetten wat haar oma heeft veroorzaakt. Origineel met voldoende twists. Er zijn nog twee delen, maar ik weet nog niet of ik verder ga lezen.
Een thriller die ik mocht lezen voor een LS leesclub op Facebook. Ik was niet heel enthousiast toen ik eenmaal begon. Het is een boek dat je op het verkeerde been zet, maar ook verwikkelingen uitwerkt die magisch realistisch zijn. Echt spannend wil het niet worden. Tegen het einde vond ik het wel leuker lezen, maar een topper is het niet.
Nog nooit iets van haar gelezen, maar nu toch begonnen met een luisterboek. Een verhaal met twee perspectieven (Issy en Nate) en twee tijdslijnen (toen en nu). Het wordt goed voorgelezen en het is af en toe wat spannend, maar het hele verhaal is wel erg lang gerekt. Een goed verhaal wel, maar voor mij iets te langdradig met alle twijfels en koppigheden van de personages.

En daarmee sloot ik mijn leesweken af. Buiten is het tropisch, binnen (met de gordijnen dicht en de ventilator aan) is het te doen. Lekker zomer! zullen we maar zeggen, maar het mag van mij wel ietsje minder….
Ik ga mijzelf eens bij de computer vandaan trekken en een boek oppakken. Gelukkig heb ik een hobby die weinig actie vereist. Koud drankje erbij, beentjes omhoog en lezen maar.

Klik hier om terug te keren naar de Er was eens.. startpagina