Als het nou niet zo warm was geweest had ik het ongetwijfeld al over het afsluiten van Rapsodie kunnen hebben gehad, want ik hoef nog maar 100 bladzijden , maar door de warmte zit alles hier potdicht , gordijnen , deuren en ramen omdat de temperatuur zo blijft hangen zelfs een week nadat het afkoelt nog. en altijd warmer dan buiten. Geen puf om te lezen en het zicht bij gesloten gordijnen is ook niet heel goed. Dus van lezen komt niets terecht….toevallig gisteravond 1900 uur was het lekker buiten en heb ik 4 hoofdstukken kunnen lezen , dus hoop het zelfde voor vanavond.
Ik geloof dat dit boek (en serie) door Debbie was aangeraden , buiten de boekentipper om en ze had gelijk, het leest als een echte klassieke Fantasy , geen gedonder met weerwolven , vampieren, Fae , en dergelijke …alhoewel dat ook onder Fantasy valt is dat niet de richting die ik zoek….Ik ben van de klassieke Fantasy, dus Elven , dwergen , Draken en zo en zoiets als een Bard ( of zingeres , naamgever zoals in dit verhaal) hoort daarbij…het is een complete nieuwe insteek in de Fantasy die me wel bevalt want vanuit dat perspectief heb ik nog niet eerder verhalen gelezen. Er zijn 3 delen begreep ik al dus de echte actie moet nog komen, maar verhaal zit er al zeker in.
Raad ik dit boek aan ? Zeker weten ! Als je van klassieke Fantasy houdt en niet die moderne rommel (sorry , dat moest er even uit 😏 ) Dan is dit zeker een aanrader. Verbazingwekkend dat de reviews voor dit boek zo uiteenlopen.
Ik ben al 24 dagen aan dit boek bezig , dat is langer dan gemiddeld voor me. want meestal lukt zoiets me wel in 10 dagen. Waarschijnlijk het weer , de verjaardagen en andere afleiding die parten speelde , maar dat geeft niet. Over 2 weken begint mijn lieve leventje weer en als het niet te warm is hoop ik dan wel weer in mijn ritme te zitten. De boeken die ik in de planning heb komen dit jaar nog wel aan bod
Ik hoop in ieder geval dat de warmte gauw weer afneemt en hoe zal ik het zeggen , dat de herfst zijn intrede doet …🤐