Renatebooks **Vraag 7: Personages ** (selecteer deze regel en klik op "citeer, dan opent er een venster voor het schrijven van je antwoord en staat de vraag na plaatsen boven aan je reactie).
Vraag 7a. Wat vonden jullie van de manier hoe de band is neergezet tussen Jackie en Joszef? Was er een personage wat je meer aansprak en waarom.
Beiden zijn respectvol naar elkaar, ze nemen adviezen van elkaar aan, Joszef behoedt Jackie voor te snel gaan, ze zijn geen mentor en pupil meer maar gelijkwaardig aan elkaar. Mij spreekt Joszef wat meer aan, omdat hij toch laat zien wat meer in de realiteit te staan. Jackie wil soms te snel.
Vraag 7b. Konden jullie meeleven met Melanie tijdens haar ontvoering en konden jullie haar begrijpen hoe ze was tijdens haar ontvoering, konden jullie de keuzes die ze maakte begrijpen?
Melanie doet er alles aan om te blijven leven voor haar zoontjes, jammer dat de truc met de boter is mislukt. Vond wel een beetje naïef dat ze zomaar accepteerde dat ze een week weg kon en aan alle voorwaarden van Rein voldeed. Juist als alleenstaande moeder zou je in ieder geval een iemand in vertrouwen moeten nemen.
Vraag 7c.Voor de lezers die nog niet eerder een boek over deze personages hebben gelezen, vonden jullie dat je genoeg informatie kreeg over de geschiedenis van de personages zodat je wel echt een duidelijk beeld had bij de personages?
Voordat ik me voor de leesclub inschreef keek ik eerst bij de bieb naar deel 1, die heb ik na inloting direct gelezen en vond het super op dan direct met deel 2 verder te kunnen. Fijn om te weten waarom Jackie moet revalideren en waarom Joszef niet meer bij de politie werkt.