Deze leesclub is op 25 augustus 2025 afgesloten met een gemiddelde van 3,3 sterren. Link naar verslag
Ik gaf je ogen en je keek in de duisternis is absoluut een bijzonder boek. Dat de auteur kan schrijven wordt door niemand betwist. Het is een boek dat niet iedereen zal aanspreken en dat blijkt ook uit de sterren die het boek kreeg van de leesclublezers. Je houdt ervan of niet.
Paula: (5 Sterren) (ik vond het echt een goed boek) Recensielink
Quote uit recensie: Wat begint als een wake bij een stervende vrouw ontrafelt al snel in bizarre verhalen na een verbroken pact met de duivel.
Sophie77: (5 sterren) recensielink
quote uit recensie: Een roman die je niet alleen leest, maar beleeft- en die je nadien met andere ogen naar de duisternis laat kijken
Wintermaan (5 sterren) recensielink
quote uit recensie: Het nadere onderzoek naar de symboliek in het boek, heeft op het laatste moment een enorme boost gegeven aan mijn waardering…
Cosette (4 sterren) recensielink
quote uit recensie: Een roman die je niet leest, maar ondergaat
Martin Pruimers ( 3 sterren) recensielink
Quote uit recensie: Een bizar verhaal dat je bij de lurven grijpt
Heleen van de Velde (3 sterren) recensielink
quote uit recensie: Surrealistische beelden en verhalen
Olanna ( 3 sterren) recensielink
quote uit recensie: Al met al een goed geschreven gruwelijk verhaal
Marieke (2 sterren) recensielink
quote uit recensie: Het is een knap stuk schrijfwerk en compliment voor de vertaler. Het boek zal niet onverdiend op de shortlist van de Europese literatuurprijs terecht zijn gekomen. Maar het is een boek voor liefhebbers, geen boek voor een breed publiek.
NathalieTrmt (2 sterren) recensielink
quote uit de recensie: Ik verwachtte een donker verhaal, verweven met volksverhalen en folklore maar voor mij was dit vooral een verwarrend boek.
Margreeth Grit ( 1 ster) recensielink
quote uit recensie: quote: 'Ik heb in de duisternis gekeken