Na eindelijk een inhoudsopgave geplaatst te hebben kom ik hier met een nieuwtje , Rapsodie is uit !
Heeft zeker 27 dagen geduurd en het laatste stukje heb ik (weer ) gesprokkeld , dat begint een nare gewoonte te worden een soort van ongeduld naar het einde 😯 Wat kan ik over het boek zeggen? Nou, Het perspectief van een Zingeres/bard/naamgever was verfrissend en de setting was erg interessant. Het verhaal draait om rapsodie die met een tweetal meereist via een bijzondere route naar een andere tijdperk. En van daaruit ontstaat het verhaal.
Ik had beloofd erna Children of Time ( Adrian Tchaikovsky ) op te pakken en neem ik gelijk de Ezzulia Leesuitdaging van Augustus en Lees elkaars Favorieten van 2024 in 2025 mee, dus twee vliegen in 1 klap ..
Children of Time leest opvallend soepel (als ik daarmee wel mezelf duidelijk uitdruk) , Het verhaal begint goed met een kaping en het perspectief van meerdere personages. Science Fiction is net dat ene genre waar echt hele interessante verhalen uit voort komen en het is een discussie waard of het realistisch is of niet. Wat ik daar op kan zeggen SF is ook een beetje Fantasy want ruimtereizen zonder de beperkingen van een echte ruimtereis is ook de tag Fantasy waard.
Ik kan goed inzien waarom dit een favoriet van 1 van de Hebbanisten is. Ook al lees ik de Engelstalige versie , deze auteur kan echt goed schrijven. En ik vlieg door de hoofdstukken.
Nu de temperatuur weer iets aan het zakken is gaat het lezen beter , dit was echt een probleem de laatste tijd door de warmte en ook vooral het slapen was een ramp. Mijn HRC staat op een mooie 75% , oftwel 30 uit 40 boeken en de komende maanden wil ik nog 1 boek voor de Lees elkaars favorieten van 2024 erbij doen en boeken lezen die vooral Vervolgdelen zijn (Aardkinderen 3, Zeven zusters 4, Glazen troon 4 , Allerzielen 3 enz) Ik ben van de Agatha Christies afgestapt , het boeit me niet meer zoals het ooit gedaan heeft, maar Cadfaels, Indridasons , Hakan Nessers nog wel…en verder heb ik een eerste boekje van Jo Spain besteld …dus ben benieuwd 😊